مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
سینمای ایران
تلویزیون
پرونده ها
بادیگارد
ابد و یک روز
ما و المپیک
خندوانه
ایستاده در غبار
فروشنده
هیهات
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
سیانور
ویلایی ها
نهنگ عنبر ۲
رگ خواب
فراری
مصادره
به وقت شام
لاتاری
نقد دیگران
خشکسالی و دروغ
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
سیانور
سلام بمبئی
ابوزینب
این زن حقش را می خواهد
متولد 65
نفس
مشکل گیتی
نیمه شب اتفاق افتاد
گیتا
لاک قرمز
وارونگی
هفت ماهگی
فصل نرگس
بیست و یک روز بعد
زادبوم
سارا و آیدا
ماجان
ویلایی
نگار
اکسیدان
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
به وقت شام
لاتاری
دارکوب
شعله ور
کاتیوشا
هزارپا
تنگه ابوقریب
جشنواره ها
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
جشنواره جهانی فیلم فجر
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
پیشنهاد سردبیر
آرشیو سایت
بادیگارد
ابد و یک روز
ایستاده در غبار
فروشنده
بارکد
لانتوری
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
نفس
لاک قرمز
وارونگی
ما همه گناهکاریم
مشکل گیتی
شماره 17 سهیلا
دعوتنامه
سد معبر
بیست و یک روز بعد
تابستان داغ
ویلایی ها
نگار
سوفی و دیوانه
خوب، بد، جلف
شنل
ایتالیا ایتالیا
چراغ های ناتمام
قاتل اهلی
گشت ارشاد ۲
نهنگ عنبر 2
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
فراری
رگ خواب
یک روز بخصوص
ساعت پنج عصر
فصل نرگس
اکسیدان
ملی
زرد
مالاریا
خفگی
خانه دختر
پل خواب
حریم شخصی
آینه بغل
به وقت شام
لاتاری
مصادره
فیلشاه
خرگیوش
تگزاس
خجالت نکش
چهار راه استانبول
لونه زنبور
معارف و نقد فیلم
نقد فیلم
معارف فیلم
نقد نقد
نشریات سینمایی
برنامه های نقد
منتقدین سینما
کارگاه فیلمنوشت
منو
منو
خانه
معارف فیلم
نقد فیلم
سینمای ایران
مطالب برگزیده
کارگاه فیلمنوشت
تماس با ما
جستجو
خانه
موضوعات
معارف و نقد فیلم
نقد فیلم
نقد فیلم
مقالات
(102)
«
...
11
12
...
»
عصبانی نیستم؛ خسته ام | نگاهی به فیلم لانتوری
عصبانی نیستم؛ خسته ام | نگاهی به فیلم لانتوری
11 مهر 1395
اکران، قبل از آنکه ابزاری برای بازگرداندن سرمایه مادی یک فیلم باشد معیار و سنجه ای برای برآورد فیلمساز از بازخورد اثرش در بستر جامعه است.
مهدی فرقانی
ای کاش قضاوتی در کار بود ؛ نقدی بر فروشنده فرهادی و نگاه او به اخلاق
ای کاش قضاوتی در کار بود ؛ نقدی بر فروشنده فرهادی و نگاه او به اخلاق
23 شهریور 1395
مسئله آقای فرهادی چیست؟ او به اخلاق سنتی باور ندارد. بارها این را گفته است که اخلاق در جامعه معاصر معنا و مساله تازه ای مییابد. او اخلاق سنتی را نقد میکند و اخلاق مدرن را هم به چالش میکشد.
علی فرقانی
بارکد؛ توافق یا تبانی
بارکد؛ توافق یا تبانی
1 شهریور 1395
فرض کنیم فیلم، توافقی است که کارگردان در قالب صدا و تصویر با مخاطبان خود طرح میکند تا در جریان فیلم و مهمتر از آن در انتهای فیلم نکته و یا تجربه ای را که ارزش صرف زمان و هزینه را داشته باشد، به مخاطب ارائه کند تا شاید با دیدنِ تجربهی قصهی آدمهای دیگر اتفاقی هم در ذهن و زندگی ما بیفتد.
نعمت باقریفرد
لحن غبار آلود یک فیلم
لحن غبار آلود یک فیلم
19 مرداد 1395
عنوان ایستاده در غبار، علاوه بر اشاره به سکانسی از فیلم که حاج احمد متوسلیان را بیسیم به دست در میان گرد و خاکِ تیر و ترکشِ خمپارهها، برقرار و استوار با حسی سرشار از خضوع، تصویر کرده، دلالتهای دیگری را نیز به ذهن متبادر میسازد
نعمت باقری فرد
تقابل قهرمان و شخصیت در فیلم ایستاده در غبار
تقابل قهرمان و شخصیت در فیلم ایستاده در غبار
19 مرداد 1395
فیلم «ایستاده در غبار» فیلمی است که سعی دارد روایتی واقعی و قابل درک و تا حدی روانکاوانه از حاج احمد متوسلیان، یکی از قهرمانان دوران دفاع مقدس، ارائه دهد.
مهدی فرقانی
سفر به انتهای شب | مروری بر زمینه های سینمای نوآر در فیلم بادیگارد
سفر به انتهای شب | مروری بر زمینه های سینمای نوآر در فیلم بادیگارد
24 خرداد 1395
سکانسی قوی در شروع. تا تیتراژ تمام بشود ،همه چیز مشخص شده است؛ قصه ، قصه ادم هایی است که به سادگی در پی بالا رفتن از پلکان قدرت اند و ادم هایی که به اندازه کافی باهوش نیستند تا بدانند در چه وضعیت پیچیده و خطرناکی زندگی می کنند.
علی فرقانی
اکنون میان گذشته و آینده | چالش زمان حال در دنیای حاتمی کیا
اکنون میان گذشته و آینده | چالش زمان حال در دنیای حاتمی کیا
23 خرداد 1395
فیلم بادیگارد آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا فیلمی است نسبتا خوش ریتم، با افت و خیز فراوان و از نظر فن و تکنیک سینمایی در حد کاملا استاندارد و البته فیلمی است چند لایه و به تعبیر دقیقتر فیلمی است لابیرنتی یا هزارتویی.
مهدی فرقانی
واقعیات از آنچه روی پرده میبینید، دورترند
واقعیات از آنچه روی پرده میبینید، دورترند
20 خرداد 1395
در قیاس با تماشاگرانی که با چشم هایی غمبار اما راضی از سینما بازگشتند، ابد و یک روز در میان همهی منتقدان نظر یکسان و منسجمی به همراه نداشت.
نعمت باقری فرد
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار
سیری در تاریخ رابطه سینما و واقعیت | مثلث واقعیت: دیدار، پدیدار، پندار
20 خرداد 1395
"لرزش تصویری در فیلمی به ما القا کننده واقعی بودن صحنه ای است که میبینیم، هرچند هرگز در نگاه واقعی خود لرزشی را حس نمیکنیم ولی لرزش در فیلم موجب میشود مخاطب احساس کند، با صحنه ای واقعی روبرو است، این واقعیتی است که سینما جایگزین واقعیت میکند"
علی فرقانی
«
...
11
12
...
»
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
معارف و نقد فیلم
Powered by
TayaCMS