مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
سینمای ایران
تلویزیون
پرونده ها
بادیگارد
ابد و یک روز
ما و المپیک
خندوانه
ایستاده در غبار
فروشنده
هیهات
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
سیانور
ویلایی ها
نهنگ عنبر ۲
رگ خواب
فراری
مصادره
به وقت شام
لاتاری
نقد دیگران
خشکسالی و دروغ
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
سیانور
سلام بمبئی
ابوزینب
این زن حقش را می خواهد
متولد 65
نفس
مشکل گیتی
نیمه شب اتفاق افتاد
گیتا
لاک قرمز
وارونگی
هفت ماهگی
فصل نرگس
بیست و یک روز بعد
زادبوم
سارا و آیدا
ماجان
ویلایی
نگار
اکسیدان
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
به وقت شام
لاتاری
دارکوب
شعله ور
کاتیوشا
هزارپا
تنگه ابوقریب
جشنواره ها
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
جشنواره جهانی فیلم فجر
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
پیشنهاد سردبیر
آرشیو سایت
بادیگارد
ابد و یک روز
ایستاده در غبار
فروشنده
بارکد
لانتوری
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
نفس
لاک قرمز
وارونگی
ما همه گناهکاریم
مشکل گیتی
شماره 17 سهیلا
دعوتنامه
سد معبر
بیست و یک روز بعد
تابستان داغ
ویلایی ها
نگار
سوفی و دیوانه
خوب، بد، جلف
شنل
ایتالیا ایتالیا
چراغ های ناتمام
قاتل اهلی
گشت ارشاد ۲
نهنگ عنبر 2
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
فراری
رگ خواب
یک روز بخصوص
ساعت پنج عصر
فصل نرگس
اکسیدان
ملی
زرد
مالاریا
خفگی
خانه دختر
پل خواب
حریم شخصی
آینه بغل
به وقت شام
لاتاری
مصادره
فیلشاه
خرگیوش
تگزاس
خجالت نکش
چهار راه استانبول
لونه زنبور
معارف و نقد فیلم
نقد فیلم
معارف فیلم
نقد نقد
نشریات سینمایی
برنامه های نقد
منتقدین سینما
کارگاه فیلمنوشت
منو
منو
خانه
معارف فیلم
نقد فیلم
سینمای ایران
مطالب برگزیده
کارگاه فیلمنوشت
تماس با ما
جستجو
خانه
موضوعات
نقد دیگران
به وقت شام
به وقت شام
مقالات
(6)
نقد فیلم به وقت شام «به وقت شام» را با هیچ چیز مقایسه نکنید!
نقد فیلم به وقت شام «به وقت شام» را با هیچ چیز مقایسه نکنید!
4 خرداد 1397
لطفاً «به وقت شام» را با هیچ اثری از حاتمیکیا مقایسه نکنید. این خواهش را باید از کسانی داشت که در هر فیلمی از حاتمیکیا دنبال «آژانس» میگردند تا حاجکاظم و سلحشور دیگری برایشان زنده شود. در حالی که حاتمیکیا فرزند زمانه خویش است و در هر عصری دغدغههایش در فیلمهای او بازنمود دارد. اگر «چ» پیش آمد، بحث، بحث اعتدال و انقلاب و مذاکره بود. اگر «بادیگارد» ساخته شد، حرف شخصیت نظام و کدرکنندههای داخلیاش بود.
محسن شهمیرزادی
نقد فیلم به وقت شام ; اختلاف بر سر عقیده
نقد فیلم به وقت شام ; اختلاف بر سر عقیده
4 خرداد 1397
در اغلب فیلمهای حاتمیکیا شخصیتها بر سر اختلاف عقیدهشان نزاع دارند. برای مثال در آژانس شیشهای حاج کاظم (پرویز پرستویی) و عباس (حبیب رضایی) از رزمندههایی هستند که پس از جنگ در حکومت جایگاهی ندارند. آنها نسبت به وضعیت رزمندگان معترضاند و این اعتراض فیلم را آغاز میکند. سرهنگ سلحشور (رضا کیانیان) نگاه دیگری به مسئله دارد و همین چند زاویه نگاه میتواند نماینده زاویههای نگاه مختلف افراد جامعه باشد.
محسن ظهرابی
به وقت شام ; قدمی رو به جلو
به وقت شام ; قدمی رو به جلو
4 خرداد 1397
ابراهیم حاتمی کیا پس از فراز و فرودهای گرایشات فکری و حرکت سینوسی بین سینمای دفاع مقدس و اجتماعی از جشنواره سی و دوم به مسیر اصلی فیلمسازیش بازگشته و پس از ساخت “چ” و “بادیگارد” به سراغ به “وقت شام “آمده است.
محمد حسین قلیپور
به وقت شام ; اینجا کسی فریاد نمیزند
به وقت شام ; اینجا کسی فریاد نمیزند
4 خرداد 1397
به وقت شام همان نشانههای همیشگی فیلمهای حاتمیکیا را یدک میکشد، همهی باندهای پراسترس فرودگاههای به نام پدروارش، پلانهای شکه کننده انفجارها و مرگهای «چ»،موسیقی حزنانگیز و درعین حال حماسی کرخه تا راینیاش نماهای پرحرکت ارتفاع پستیاش و دعواهای پدر فرزندی موج مردهگونه اش، ولی اینجا هیچ خبری از مردان
هدی مقدسی
از دانکرک تا به وقت شام / از کریستوفر نولان تا حاتمی کیا
از دانکرک تا به وقت شام / از کریستوفر نولان تا حاتمی کیا
4 خرداد 1397
نولان یکی از بزرگترین کارگردانان سینمای جهان با آخرین ساخته اش "دانکرک"تجربه ی بزرگی به دست آورد و اینکه یک فیلم هر چقدر خوش ساخت ازمیزانسن تا دکوپاژ، از دوربین تا تدوین ، از صدا تا موسیقی ، از قاب تا تصویر و....، اگر قصه درست نباشد و شخصیت ها و درام با مخاطب و کارشناس ارتباط نگیرد، موفق نخواهد بود.
هما گویا
نقد فیلم به وقت شام ; داعشیها حمله کردند
نقد فیلم به وقت شام ; داعشیها حمله کردند
4 خرداد 1397
پس از سالها لذت بردن از سینمای حاتمی کیا، انتظار فیلم بد از او نداریم. از همین ابتدا بگویم که «به وقت شام» هم یک اثر قابل قبول و خوش ساخت و جذاب است که مخاطبان زیادی را به سمت خودش میکشد. اما نکتهای در مورد کارهای جدید حاتمی کیا وجود دارد که هم میتواند جذاب باشد و هم میتواند عدهای را ناراضی کند. سینمای حاتمی کیا در چند کار اخیر بسیار به سمت نمایشِ اتفاق و حادثه رفته است و به شخصیتها و فیلمنامه کمتر پرداخته است. قبلا که جلوه های ویژه و...
هومن نشتائی
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
نقد دیگران
Powered by
TayaCMS