مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
سینمای ایران
تلویزیون
پرونده ها
بادیگارد
ابد و یک روز
ما و المپیک
خندوانه
ایستاده در غبار
فروشنده
هیهات
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
سیانور
ویلایی ها
نهنگ عنبر ۲
رگ خواب
فراری
مصادره
به وقت شام
لاتاری
نقد دیگران
خشکسالی و دروغ
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
سیانور
سلام بمبئی
ابوزینب
این زن حقش را می خواهد
متولد 65
نفس
مشکل گیتی
نیمه شب اتفاق افتاد
گیتا
لاک قرمز
وارونگی
هفت ماهگی
فصل نرگس
بیست و یک روز بعد
زادبوم
سارا و آیدا
ماجان
ویلایی
نگار
اکسیدان
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
به وقت شام
لاتاری
دارکوب
شعله ور
کاتیوشا
هزارپا
تنگه ابوقریب
جشنواره ها
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
جشنواره جهانی فیلم فجر
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
پیشنهاد سردبیر
آرشیو سایت
بادیگارد
ابد و یک روز
ایستاده در غبار
فروشنده
بارکد
لانتوری
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
نفس
لاک قرمز
وارونگی
ما همه گناهکاریم
مشکل گیتی
شماره 17 سهیلا
دعوتنامه
سد معبر
بیست و یک روز بعد
تابستان داغ
ویلایی ها
نگار
سوفی و دیوانه
خوب، بد، جلف
شنل
ایتالیا ایتالیا
چراغ های ناتمام
قاتل اهلی
گشت ارشاد ۲
نهنگ عنبر 2
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
فراری
رگ خواب
یک روز بخصوص
ساعت پنج عصر
فصل نرگس
اکسیدان
ملی
زرد
مالاریا
خفگی
خانه دختر
پل خواب
حریم شخصی
آینه بغل
به وقت شام
لاتاری
مصادره
فیلشاه
خرگیوش
تگزاس
خجالت نکش
چهار راه استانبول
لونه زنبور
معارف و نقد فیلم
نقد فیلم
معارف فیلم
نقد نقد
نشریات سینمایی
برنامه های نقد
منتقدین سینما
کارگاه فیلمنوشت
منو
منو
خانه
معارف فیلم
نقد فیلم
سینمای ایران
مطالب برگزیده
کارگاه فیلمنوشت
تماس با ما
جستجو
خانه
موضوعات
نقد دیگران
وارونگی
وارونگی
مقالات
(13)
«
1
2
»
افشین علیار
افشین علیار
5 بهمن 1395
تماشاگر سینما به راحتی می تواند با قصه و فضای بوجود آمده در وارونگی ارتباط برقرار کند دلیل این ارتباط نگاهِ عمیق و قابل تامل بهزادی به اجتماع و آدم های یک خانواده است که مصداق بیرونی دارند.
اوون گلیبرمن
اوون گلیبرمن
5 بهمن 1395
هیچ اتفاقی در "وارونگی" غلو و یا حتی بیش از حد دراماتیزه نگردیده است، اما تنش نامرئی وجود دارد که فیلم، توجه ما را به سوی خودش جلب میکند.
پویان عسگری
پویان عسگری
5 بهمن 1395
تبدیل خشونت درونی به التهاب بیرونی، برجسته کردن بزنگاههای داستانی، و نمایش آلودگی هوای تهران و تلفیق آن با آلایش درون شخصیتها. که اگر بهنام بهزادی به سادگی از کنار این موارد نمیگذشت با یک شاهکار سینمایی طرف بودیم.
دانیال حسینی
دانیال حسینی
5 بهمن 1395
«وارونگی» کمبودهای کوچک و بزرگ زیادی دارد که باعث شده معدود خرده داستانها و لحظات جذاب و فکر شدهای که در آن وجود داشته هم در بین انبوهی سکانسهای فاقد کشش و جذابیت گم شوند.
ساناز رمضانی
ساناز رمضانی
5 بهمن 1395
«وارونگی» از نقش آدمها در زندگی یکدیگر میگوید، از باید و نبایدهای تحمیلی و آزاردهنده، از زندگی زنی در جامعه سنتی ایرانی که همه فرمانش را به دست دارند جز خودش.
مجتبی اردشیری
مجتبی اردشیری
5 بهمن 1395
اشکال بزرگ فیلمنامه است که همه حوادث، از پیش به صورت غیرمنتظره تعیین شده اند.درام، نقش چندانی در وقوع رویدادها و اخذ تصمیم ها ندارد.
محمد تقی زاده
محمد تقی زاده
5 بهمن 1395
شاید مهمترین خصوصیت جذاب فیلم واقع گرایی و رئالیسمی است که فرهادی استاد آن در سینمای ایران محسوب میشود و بهزادی هم توانسته جا پای او بگذارد و جانشین و همراه شایسته ای برای او باشد.
محمدرضا وحیدزاده
محمدرضا وحیدزاده
5 بهمن 1395
«وارونگی» به لحاظ ساختاری نیز یک تنگنفسی آزاردهنده است. داستانی است که پیش نمیرود. شکل نمیگیرد که ادامه یابد.
مدیسا مهراب پور
مدیسا مهراب پور
5 بهمن 1395
«وارونگی» فیلم سوم بهنام بهزادی بهترین فیلم او تا به اینجاست. توجه ویژه او به جزییات در متن فیلمنامه، استفاده از این جزییات در پیشبرد تدریجی درام و افشای قطرهچکانی اطلاعات مهم داستان به تماشاگر، سروشکل منسجمی به فیلم بخشیده است.
«
1
2
»
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
نقد دیگران
Powered by
TayaCMS