مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
سینمای ایران
تلویزیون
پرونده ها
بادیگارد
ابد و یک روز
ما و المپیک
خندوانه
ایستاده در غبار
فروشنده
هیهات
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
سیانور
ویلایی ها
نهنگ عنبر ۲
رگ خواب
فراری
مصادره
به وقت شام
لاتاری
نقد دیگران
خشکسالی و دروغ
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
سیانور
سلام بمبئی
ابوزینب
این زن حقش را می خواهد
متولد 65
نفس
مشکل گیتی
نیمه شب اتفاق افتاد
گیتا
لاک قرمز
وارونگی
هفت ماهگی
فصل نرگس
بیست و یک روز بعد
زادبوم
سارا و آیدا
ماجان
ویلایی
نگار
اکسیدان
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
به وقت شام
لاتاری
دارکوب
شعله ور
کاتیوشا
هزارپا
تنگه ابوقریب
جشنواره ها
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
جشنواره جهانی فیلم فجر
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
پیشنهاد سردبیر
آرشیو سایت
بادیگارد
ابد و یک روز
ایستاده در غبار
فروشنده
بارکد
لانتوری
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
نفس
لاک قرمز
وارونگی
ما همه گناهکاریم
مشکل گیتی
شماره 17 سهیلا
دعوتنامه
سد معبر
بیست و یک روز بعد
تابستان داغ
ویلایی ها
نگار
سوفی و دیوانه
خوب، بد، جلف
شنل
ایتالیا ایتالیا
چراغ های ناتمام
قاتل اهلی
گشت ارشاد ۲
نهنگ عنبر 2
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
فراری
رگ خواب
یک روز بخصوص
ساعت پنج عصر
فصل نرگس
اکسیدان
ملی
زرد
مالاریا
خفگی
خانه دختر
پل خواب
حریم شخصی
آینه بغل
به وقت شام
لاتاری
مصادره
فیلشاه
خرگیوش
تگزاس
خجالت نکش
چهار راه استانبول
لونه زنبور
معارف و نقد فیلم
نقد فیلم
معارف فیلم
نقد نقد
نشریات سینمایی
برنامه های نقد
منتقدین سینما
کارگاه فیلمنوشت
منو
منو
خانه
معارف فیلم
نقد فیلم
سینمای ایران
مطالب برگزیده
کارگاه فیلمنوشت
تماس با ما
جستجو
خانه
موضوعات
نقد دیگران
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
مقالات
(12)
«
1
2
»
امپراطور جهنم | نقد فیلم امپراطور جهنم
امپراطور جهنم | نقد فیلم امپراطور جهنم
27 بهمن 1396
امپراطور جهنم نامی جدید برای اهالی سینما و مخاطبین نیست چرا که سال گذشته حاشیههای زیادی را داشت و نهایتا از جشنواره فیلم فجر انصراف داد، اما امسال برای بخش سودای سیمرغ انتخاب و وارد این رقابت بزرگ سینمای ایران شد.
محمد زادمهر
امیر | امیر؛ سرد و بی روح
امیر | امیر؛ سرد و بی روح
27 بهمن 1396
صحنه های ابتدایی کاملا رنگ درگیری دارد از جمله دعوای خیابان.داستان در سکانس های بعد روابط تیره و مشکلات خانودگی را به تصویر می کشد و امیر شخصیتی است که می خواهد این موارد را حل کند.
محمد زادمهر
تنگه ابوقریب | شکوه سیاه جنگ
تنگه ابوقریب | شکوه سیاه جنگ
27 بهمن 1396
ژانر دفاع مقدس بعد از گذشت چندین سال که تب ناسیونالیستی در آن فروکش کرده، دچار تغییرات خوبی شده که کارگردانان نسل جدید سینما به آن روی آوردهاند و زوایای پنهانی از جنگ را به تصویر میکشند. همچنین پیشرفت تکنولوژی در داخل کشور باعث شده تا جلوههای ویژه در صنعت سینما توسعه پیدا کند و ساخت سکانسهای جنگی راحتتر باشد. بهرام توکلی فردیست که اما بیشتر مخاطبین سینما او را با فیلمهای اجتماعیاش میشناسند و خاطره خوبی از آثاری چون «اینجا بدون من» و...
آرش پارساپور
جشن دلتنگی | داستانهای بی سرانجام
جشن دلتنگی | داستانهای بی سرانجام
27 بهمن 1396
فیلمی کم رمق، بی جان و خسته کننده که شروع نمی شود و روایت های آن پیش نمی روند و به پایان مطلوبی نیز نمی رسند.
یاسمن خلیلی فرد
عرق سرد | عرقی که گرم نمی شود
عرق سرد | عرقی که گرم نمی شود
27 بهمن 1396
عرقِ سرد، گفتمانِ نهادهای مسئول، قانون، رسانه، زنان و فعالان اجتماعی را دعوت به پرسش از خود میکند و همگی را به مشاهدهی وضعیت فرامیخواند. گویی سکانسِ دادگاه و جایگیری دوربین در نقطهای روبهروی شخصیتها، دعوتی استعاری است از همه، تا مشاهده و قضاوت کنند.
مسعود ریاحی
مصادره | قرار نیست کمدیِ خوب ببینیم
مصادره | قرار نیست کمدیِ خوب ببینیم
27 بهمن 1396
بعد از فهمیدنِ مشغول شدن مهران احمدی به عنوان کارگردان برای یک کار کمدی، دلمان را خوش کردیم برای دیدن یک کمدی خوب، بعد از دیدن چندین کمدی که چنگی به دل نمیزد و فقط برای فروش ساخته شده بودند. انتظار عجیبی نداشتیم، اما خوشحال بودیم که یک کارگردان جدید داریم و شاید بتواند یک تکانی به کمدی ایران بدهد. اما متاسفانه حالا حالاها باید صبر کنیم. «مصادره» به ظاهر اثری خوش ساخت است، و تیزر آن خیلی از مخاطبان را گول زد. فیلم طراحی صحنه با جزئیاتی دارد و...
هومن نشتائی
هایلایت | فیلم فارسی مدرن
هایلایت | فیلم فارسی مدرن
27 بهمن 1396
«هایلایت» فیلم خوبی نیست. دلایل این خوب نبودن کم نیستند. فیلم، یک ملودرام ضعیف کلیشه ایست که در طرح مسئله اصلی خود و رعایت نقاط عطف، بحران و گره گشائی در فیلمنامه دچار حفره هایی جدی ست.
یاسمن خلیلی فرد
اتاق تاریک | تمرکز بر روابط انسانی
اتاق تاریک | تمرکز بر روابط انسانی
27 بهمن 1396
این نقد در زمان جشنواره فیلم فجر نوشته شده است و نقد کامل تر بر فیلم را در زمان اکران عمومی خواهم نوشت
یاسمن خلیلی فرد
عرق سرد | قهرمانان زن را ببینیم!
عرق سرد | قهرمانان زن را ببینیم!
27 بهمن 1396
سهیل بیرقی با «من» توانست توجه منتقدان را جلب کند، اما مردم از این فیلم ناراضی بودند. من با قصه جذابی که داشت و نوع قصه گوییاش در کنار فضا سازی مناسب و بازی بسیار زیبای لیلا حاتمی و امیر جدیدی توانست اثری قابل قبول و جذاب باشد. اما سهیل بیرقی در «عرق سرد» چه کرده است؟ عرق سرد از همان ابتدا جزء کنجکاوی های جشنواره امسال بود. عرق سرد با توجه به فیلم قبلی کارگردان و ایده جذابی که داشت، توانست توجه زیادی جلب کند. عرق سرد از ایده جذابی برخوردار...
هومن نشتائی
«
1
2
»
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
نقد دیگران
Powered by
TayaCMS