مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
سینمای ایران
تلویزیون
پرونده ها
بادیگارد
ابد و یک روز
ما و المپیک
خندوانه
ایستاده در غبار
فروشنده
هیهات
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
سیانور
ویلایی ها
نهنگ عنبر ۲
رگ خواب
فراری
مصادره
به وقت شام
لاتاری
نقد دیگران
خشکسالی و دروغ
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
سیانور
سلام بمبئی
ابوزینب
این زن حقش را می خواهد
متولد 65
نفس
مشکل گیتی
نیمه شب اتفاق افتاد
گیتا
لاک قرمز
وارونگی
هفت ماهگی
فصل نرگس
بیست و یک روز بعد
زادبوم
سارا و آیدا
ماجان
ویلایی
نگار
اکسیدان
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
به وقت شام
لاتاری
دارکوب
شعله ور
کاتیوشا
هزارپا
تنگه ابوقریب
جشنواره ها
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
جشنواره جهانی فیلم فجر
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
پیشنهاد سردبیر
آرشیو سایت
بادیگارد
ابد و یک روز
ایستاده در غبار
فروشنده
بارکد
لانتوری
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
نفس
لاک قرمز
وارونگی
ما همه گناهکاریم
مشکل گیتی
شماره 17 سهیلا
دعوتنامه
سد معبر
بیست و یک روز بعد
تابستان داغ
ویلایی ها
نگار
سوفی و دیوانه
خوب، بد، جلف
شنل
ایتالیا ایتالیا
چراغ های ناتمام
قاتل اهلی
گشت ارشاد ۲
نهنگ عنبر 2
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
فراری
رگ خواب
یک روز بخصوص
ساعت پنج عصر
فصل نرگس
اکسیدان
ملی
زرد
مالاریا
خفگی
خانه دختر
پل خواب
حریم شخصی
آینه بغل
به وقت شام
لاتاری
مصادره
فیلشاه
خرگیوش
تگزاس
خجالت نکش
چهار راه استانبول
لونه زنبور
معارف و نقد فیلم
نقد فیلم
معارف فیلم
نقد نقد
نشریات سینمایی
برنامه های نقد
منتقدین سینما
کارگاه فیلمنوشت
منو
منو
خانه
معارف فیلم
نقد فیلم
سینمای ایران
مطالب برگزیده
کارگاه فیلمنوشت
تماس با ما
جستجو
خانه
موضوعات
جشنواره ها
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
مقالات
یادداشت
یادداشت
مقالات
(17)
«
1
2
»
تاریکخانه تاریخ ; نگاهی به فیلم مصادره
تاریکخانه تاریخ ; نگاهی به فیلم مصادره
17 اسفند 1396
فیلم «مصادره» اولین فیلم «مهران احمدی» و اولین فیلمنامه بلند «علی فرقانی» از معدود فیلم های طنز جشنواره سی و ششم است. اینکه چه دلیلی وجود دارد که طنز در سینمای هنری و جشنواره ای ایران نقش کمرنگی پیدا کند نیاز به مطالعه و بررسی جامعی دارد.
بهروزانوار
ابراهیم در آتش ; یادداشتی بر فیلم به وقت شام
ابراهیم در آتش ; یادداشتی بر فیلم به وقت شام
20 اسفند 1396
ابراهیم حاتمی کیا ، دیروقتی است که خود را در آتش انداخته است، اما این آتش سرانجام با فیلم به وقت شام بر او به گلستان بدل شد. او بدون شک شایسته لقب استادی است. فیلمسازی که مهارت بی نظیری در خلق صحنه های با عظمت و اثرگذار دارد.
مهدی فرقانی
در ستایش آینده ; نگاهی به فیلم دارکوب
در ستایش آینده ; نگاهی به فیلم دارکوب
16 بهمن 1396
فیلم دارکوب ساخته بهروز شعیبی، مواجهه دو طبقه اجتماع با یکدیگر است. دو طبقه در منتهی الیه یکدیگر، فاصله این دو طبقه تنها فاصله قشر غنی و فقیر نیست، بلکه فاصله یک بی خانمان ، با مردمانی است که از تمکن و آسودگی برخوردارند. مواجهه یک زن معتاد با گذشته و شاید آینده ای که می توانست در انتظار او نیز باشد.
بهروز انوار
سرگردان در طرح یک سوژه ; نگاهی به فیلم کامیون
سرگردان در طرح یک سوژه ; نگاهی به فیلم کامیون
16 بهمن 1396
کامیون، آخرین ساخته کامبوزیا پرتوی، سینماگر و فیلم نامه نویس قدیمی سینمای ایران است. برخی از فیلمهای او خاطره ساز دوران کودکی بسیار از کودکان و نوجوانان دهه شصت و اوایل دهه هفتاد به شمار میروند.
مصطفی مرشدلو
تاریخ: هندوانه دربسته ; نگاهی به فیلم مصادره
تاریخ: هندوانه دربسته ; نگاهی به فیلم مصادره
14 اسفند 1396
مصادره تاریخ را می کاود و هندوانه اقبال گرچه در آغاز فیلم سرخ و آبدار است اما روی زرد قهرمان در آخر کار حکایتی دیگر است. این روایت فیلمی است که وجوه سمبلیک و استعاری اش را به شکلی در هم تنیده در هیات شوخی و طنز به مخاطب ارائه می دهد.
مسعود مهرجویی
یادداشتی بر فیلم ماهورا
یادداشتی بر فیلم ماهورا
15 بهمن 1396
وقتی عنوان «اثر راه یافته به جشنواره فجر » بر فیلمی اطلاق میشود ناخودآگاه برای مخاطب توقعی دوچندان ایجاد میکند و وقتی قرار است همان فیلم را در زمان جشنواره و با تشریفات و تجملات خاصی که ضرورت برگزاری جشنواره ای با اعتبار جشنواره فجر می باشد، تماشا کنیم گویی قرار است مناسک و مراسم خاصی را به جا بیاوریم، اساسا فیلم دیدن در سالن سینما تداعی گر آیین های انسان های اولیه است. آیین هایی که برای رسیدن به مرحله ای بالاتر از کمال و آگاهی با مراسمات خاصی اجرا می شدند.
مهدی فرقانی
فیلمی با بوی تند سیگار ; یادداشتی بر فیلم امیر
فیلمی با بوی تند سیگار ; یادداشتی بر فیلم امیر
15 بهمن 1396
مجموعه تصمیمات اصلاحی که مدیران اجرایی جشنواره فجر در سی و ششمین دوره این جشنواره اتخاذ نمودند عملا باعث حذف بسیاری از جنبه های جشنواره شده است. درک دقیق مبنای اصلی این تصمیمات و چرایی آنها، نیاز به اطلاعاتی جامع از اهداف مدیران فرهنگی کشور برای آینده این جشنواره دارد.
مهدی فرقانی
یادداشتی بر یک تغییر پنهان
یادداشتی بر یک تغییر پنهان
15 بهمن 1396
تا چند روز دیگر سی و ششمین جشنواره فجر کار خود را رسما آغاز خواهد کرد. جشنواره ای که بی شک مهمترین اتفاق هنری کشور است. سی و شش سال سابقه برای جشنواره ای سینمایی زمان کمی نیست. آن هم وقتی در کشوری مانند ایران، که سینما برای مردمش جایگاه مهمی دارد. سی و شش سالگی در عمر آدمی آغاز میانسالی است.
مهدی فرقانی
«
1
2
»
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
مقالات
مقالات
Powered by
TayaCMS