مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
سینمای ایران
تلویزیون
پرونده ها
بادیگارد
ابد و یک روز
ما و المپیک
خندوانه
ایستاده در غبار
فروشنده
هیهات
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
سیانور
ویلایی ها
نهنگ عنبر ۲
رگ خواب
فراری
مصادره
به وقت شام
لاتاری
نقد دیگران
خشکسالی و دروغ
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
سیانور
سلام بمبئی
ابوزینب
این زن حقش را می خواهد
متولد 65
نفس
مشکل گیتی
نیمه شب اتفاق افتاد
گیتا
لاک قرمز
وارونگی
هفت ماهگی
فصل نرگس
بیست و یک روز بعد
زادبوم
سارا و آیدا
ماجان
ویلایی
نگار
اکسیدان
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
به وقت شام
لاتاری
دارکوب
شعله ور
کاتیوشا
هزارپا
تنگه ابوقریب
جشنواره ها
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
جشنواره جهانی فیلم فجر
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
پیشنهاد سردبیر
آرشیو سایت
بادیگارد
ابد و یک روز
ایستاده در غبار
فروشنده
بارکد
لانتوری
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
نفس
لاک قرمز
وارونگی
ما همه گناهکاریم
مشکل گیتی
شماره 17 سهیلا
دعوتنامه
سد معبر
بیست و یک روز بعد
تابستان داغ
ویلایی ها
نگار
سوفی و دیوانه
خوب، بد، جلف
شنل
ایتالیا ایتالیا
چراغ های ناتمام
قاتل اهلی
گشت ارشاد ۲
نهنگ عنبر 2
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
فراری
رگ خواب
یک روز بخصوص
ساعت پنج عصر
فصل نرگس
اکسیدان
ملی
زرد
مالاریا
خفگی
خانه دختر
پل خواب
حریم شخصی
آینه بغل
به وقت شام
لاتاری
مصادره
فیلشاه
خرگیوش
تگزاس
خجالت نکش
چهار راه استانبول
لونه زنبور
معارف و نقد فیلم
نقد فیلم
معارف فیلم
نقد نقد
نشریات سینمایی
برنامه های نقد
منتقدین سینما
کارگاه فیلمنوشت
منو
منو
خانه
معارف فیلم
نقد فیلم
سینمای ایران
مطالب برگزیده
کارگاه فیلمنوشت
تماس با ما
جستجو
خانه
موضوعات
جشنواره ها
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
مقالات
یادداشت
یادداشت
مقالات
(17)
«
1
2
»
جای خالی فیلمنامه نویس ; یادداشتی بر فیلم سرو زیر آب
جای خالی فیلمنامه نویس ; یادداشتی بر فیلم سرو زیر آب
26 بهمن 1396
اساسا کار فیلمنامه نویس اضافه کردن نیست، بلکه حذف کردن است. حذف کارکترها، قصه های فرعی و مفاهیم اضافی برای حفظ وحدت کلی فیلمنامه. وقتی ایده اولیه ای را برای تبدیل شدن به فیلمنامه انتخاب میکنیم، ممکن است برای گسترش داستان، قصه های فرعی و شخصیت های اضافی بسسیاری به ذهنمان خطور کند که هرکدامشان احتمالات خاصی را برای فیلمنامه به وجود میاوردند.
مهدی فرقانی
رنگ گردن مفاهیم ; یادداشتی بر فیلم هایلایت
رنگ گردن مفاهیم ; یادداشتی بر فیلم هایلایت
26 بهمن 1396
هایلایت فیلمی در باره ناموس و غیرت است. اما در راه داستان خود، این دو مفهوم را تغییر می دهد. مسئله ناموس و غیرتی که مرد ایرانی به زن و ناموس خود دارد ، مسئله ای نیست که بتوان به راحتی آن را تغییر داد هرچند مناسبات جدید زندگی شهری، گسترش حضور زنان در اجتماع، افزایش آمار طلاق، تغییر باورهای فرهنگی و ارزشی ، خواسته یا ناخواسته مفهوم غیرت و حساسیت بر سر تعصبات خانوادگی را نیز تغییر داده است.
بهروز انوار
پدر،برادر،شوهر، مرد ; یادداشتی بر فیلم کامیون
پدر،برادر،شوهر، مرد ; یادداشتی بر فیلم کامیون
21 بهمن 1396
«کامیون» آخرین ساخته کامبوزیا پرتوی اگرچه فیلم ساده ای است اما فیلم بسیار مهمی است. این یادداشت کوتاه تلاشی است در اثبات همین ادعا. کامبوزیا پرتوی فیلمنامه نویس و کارگردان باسابقه سینمای ایران از معدود افرادی است که در تمام سالهای فعالیتش ثباتی نسبی داشته و چندان درگیر جوهای زودگذر ومدهای سالانه سینمای ایران نشده است.
مهدی فرقانی
میراث زندگان ; نگاهی به فیلم سرو زیر آب
میراث زندگان ; نگاهی به فیلم سرو زیر آب
20 بهمن 1396
باشه آهنگر در فیلم سرو زیر آب سعی کرده است به یکی از فعالیت ها و دسته های دیده نشده جنگ ایران و عراق بپردازد. «ستاد معراج شهدا» گروهی بودند که جنازه های شهدا را کشف و تشخیص هویت می کردند و پس از بررسی های دقیق و قطعی به خانواده هایشان خبر و تحویل می دادند.
بهروز انوار
در ستایش فرم ; یادداشتی بر فیلم مغزهای کوچک زنگ زده
در ستایش فرم ; یادداشتی بر فیلم مغزهای کوچک زنگ زده
19 بهمن 1396
فیلم اخیر هومن سیدی ، د رحین تماشای فیلم نظرتان را جلب خواهد کرد. اگر از آن دسته طرفداران سینمایید ، که می خواهید در دنیای فیلم غوطه ور شوید و جهان خارج را به فراموشی بسپارید، شاید این فیلم گزینه بدی نباشد. اما اگر از آن دسته تماشاگرانید، که در حین تماشای فیلم مدام ذهنتان به جهان خارج از سینما ، به زندگی به معنا و به خودتان می اندیشید، دست خالی از سینما باز خواهید گشت.
مهدی فرقانی
از غربت ابوقریب ; نگاهی به فیلم تنگه ابوقریب
از غربت ابوقریب ; نگاهی به فیلم تنگه ابوقریب
19 بهمن 1396
تنگه ابوقریب، آخرین ساخته بهرام توکلی، یکی از فیلمهای با ارزش در حوزه سینمای جنگ است. بلوغ در روایت و استفاده از جلوههای ویژه بصری در روایت یک رخداد جنگی در این فیلم به خوبی مشهود است و میتوان این فیلم را یک نقطه اوج در حوزه سینمای دفاع مقدس به حساب آورد.
مصطفی مرشد لو
یادداشتی بر تنگه ابوقریب
یادداشتی بر تنگه ابوقریب
19 بهمن 1396
سازمان هنری رسانه اوج، امسال در جشنواره سی و ششم دو اثر پرخرج و اثر گذار در حیطه انقلاب و دفاع مقدس را رونمایی کرد. فیلم تحسین بر انگیز «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و فیلم «تنگه ابو قریب» اثر بهرام توکلی. هر دو فیلم را از منظر تبلیغی و گفتمانی باید دو روی یک سکه و مکمل یکدیگر دانست.
مهدی فرقانی
عشق در بحران ; نگاهی به فیلم بمب یک عاشقانه
عشق در بحران ; نگاهی به فیلم بمب یک عاشقانه
19 بهمن 1396
فیلم بمب، یک عاشقانه؛ آخرین تجربه سینمایی پیمان معادی روایت یک داستان عشقی در کوران حوادث و رخدادهای ناشی از بمباران و موشکباران شهرها در جریان جنگ تحمیلی است.
مصطفی مرشد لو
ساده و بیادعا ; نگاهی به فیلم خجالت نکش
ساده و بیادعا ; نگاهی به فیلم خجالت نکش
19 بهمن 1396
خجالت نکش ساخته رضا مقصودی فیلمی بدون تظاهرات روشنفکری و بدون ادعاست. فیلمی ساده و بیپیرایه که از ابتدا تا به انتهای فیلم فضاهای پر از کنش و زندهای پشت سر هم ردیف میشوند و برای مخاطب لحظاتی شاد و خندهآوری را فراهم میکنند.
مصطفی مرشد لو
«
1
2
»
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
مقالات
مقالات
Powered by
TayaCMS