مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
سینمای ایران
تلویزیون
پرونده ها
بادیگارد
ابد و یک روز
ما و المپیک
خندوانه
ایستاده در غبار
فروشنده
هیهات
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
سیانور
ویلایی ها
نهنگ عنبر ۲
رگ خواب
فراری
مصادره
به وقت شام
لاتاری
نقد دیگران
خشکسالی و دروغ
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
سیانور
سلام بمبئی
ابوزینب
این زن حقش را می خواهد
متولد 65
نفس
مشکل گیتی
نیمه شب اتفاق افتاد
گیتا
لاک قرمز
وارونگی
هفت ماهگی
فصل نرگس
بیست و یک روز بعد
زادبوم
سارا و آیدا
ماجان
ویلایی
نگار
اکسیدان
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
به وقت شام
لاتاری
دارکوب
شعله ور
کاتیوشا
هزارپا
تنگه ابوقریب
جشنواره ها
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
جشنواره جهانی فیلم فجر
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
پیشنهاد سردبیر
آرشیو سایت
بادیگارد
ابد و یک روز
ایستاده در غبار
فروشنده
بارکد
لانتوری
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
نفس
لاک قرمز
وارونگی
ما همه گناهکاریم
مشکل گیتی
شماره 17 سهیلا
دعوتنامه
سد معبر
بیست و یک روز بعد
تابستان داغ
ویلایی ها
نگار
سوفی و دیوانه
خوب، بد، جلف
شنل
ایتالیا ایتالیا
چراغ های ناتمام
قاتل اهلی
گشت ارشاد ۲
نهنگ عنبر 2
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
فراری
رگ خواب
یک روز بخصوص
ساعت پنج عصر
فصل نرگس
اکسیدان
ملی
زرد
مالاریا
خفگی
خانه دختر
پل خواب
حریم شخصی
آینه بغل
به وقت شام
لاتاری
مصادره
فیلشاه
خرگیوش
تگزاس
خجالت نکش
چهار راه استانبول
لونه زنبور
معارف و نقد فیلم
نقد فیلم
معارف فیلم
نقد نقد
نشریات سینمایی
برنامه های نقد
منتقدین سینما
کارگاه فیلمنوشت
منو
منو
خانه
معارف فیلم
نقد فیلم
سینمای ایران
مطالب برگزیده
کارگاه فیلمنوشت
تماس با ما
جستجو
خانه
موضوعات
نقد دیگران
فصل نرگس
فصل نرگس
مقالات
(5)
فصل نرگس بازگشتی رو به عقب
فصل نرگس بازگشتی رو به عقب
13 آبان 1396
شاید این امر از بی رحمی دنیای سینما و به طور کلی دنیای هنر سرچشمه بگیرد که اثر جدید هر هنرمند، با آثار پیشین او مقایسه می شود و عموماً مبنای سنجش خوب بودن یا خوب نبودن آن اثر، آثار قبلی سازنده اش هستند، اما به هر حال این رسمِ رایجی ست که فرار و دوری از آن چه برای منتقد و چه برای فیلمساز اجتناب ناپذیر است.
یاسمن خلیلی فرد
فصل نرگس تلاشهای ناکام یک ژن خوب در عرصه هنر
فصل نرگس تلاشهای ناکام یک ژن خوب در عرصه هنر
13 آبان 1396
فصل نرگس را در بهترین حالت میتوان با یک اثر تلویزیونی متوسط مقایسه کرد که میشود آن را به بهانه حضور تعدادی بازیگر سرشناس در یکی از روزهای کممخاطب رسانه ملی و در میان انبوهی از فیلمها و سریالهای تکراری صدا و سیما به خورد مخاطبان تلویزیون داد!
احسان سالمی
نقد فیلم فصل نرگس زنانه، سفارشی و مبهم
نقد فیلم فصل نرگس زنانه، سفارشی و مبهم
13 آبان 1396
فصل نرگس می تواند یک فیلم پنجاه دقیقه یی یا کمتر باشد اما فیلمساز اصرار دارد جهان فیلم را شلوغ کند و محافظه کارانه جلو برود تا حفره های عمیق فیلمش معلوم نشود.
افشین علیار
نقد فیلم فصل نرگس, محتوازدگی
نقد فیلم فصل نرگس, محتوازدگی
13 آبان 1396
متأسفانه یکی از اشکالات بزرگ بسیاری از فیلم هایی که در جشنواره ی سال گذشته به نمایش درآمدند و حالا هم به نوبت اکران می شوند، مسئله ی "محتوازدگی» است. این محتوازدگی در برخی از این فیلم ها آن قدر شدید بود که حتا جسارتِ پرداخت به سوژه و پر و بال دادن به هسته ی مرکزی داستان نیز قربانی تمرکز بر "مفهوم" و "پیام" شده بود. این اتفاق به شکل کاملاً واضح و آشکاری در «فصل نرگس» اتفاق می افتد.
یاسمن خلیلی فرد
نقد فیلم فصل نرگس خوشساخت و فکر شده
نقد فیلم فصل نرگس خوشساخت و فکر شده
13 آبان 1396
«فصل نرگس» دومین ساخته نگار آذربایجانی بعد از فیلم «آیینههای روبرو» است که اکرانش را در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آغاز کرد. «فصل نرگس» با محوریت اهدای عضو، فیلمی خوشساخت و فکر شده است و ثابت میکند آذربایجانی فیلمسازی پر ایده و دغدغهمند است. آذربایجانی در این فیلم پر لوکیشن و پر بازیگر توانسته با پرداخت مناسب شخصیتها داستانی سرگرمکننده با استفاده از تکنیکهای سینمایی تعریف کند که به دل مخاطب مینشیند و با او ارتباط برقرار میکند. رویکرد فمینیستی آذربایجانی که در فیلم اولش هم مشاهده میشد در اینجا نامحسوستر حضور دارد.
ساناز رمضانی
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
نقد دیگران
Powered by
TayaCMS