مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
سینمای ایران
تلویزیون
پرونده ها
بادیگارد
ابد و یک روز
ما و المپیک
خندوانه
ایستاده در غبار
فروشنده
هیهات
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
سیانور
ویلایی ها
نهنگ عنبر ۲
رگ خواب
فراری
مصادره
به وقت شام
لاتاری
نقد دیگران
خشکسالی و دروغ
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
سیانور
سلام بمبئی
ابوزینب
این زن حقش را می خواهد
متولد 65
نفس
مشکل گیتی
نیمه شب اتفاق افتاد
گیتا
لاک قرمز
وارونگی
هفت ماهگی
فصل نرگس
بیست و یک روز بعد
زادبوم
سارا و آیدا
ماجان
ویلایی
نگار
اکسیدان
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
به وقت شام
لاتاری
دارکوب
شعله ور
کاتیوشا
هزارپا
تنگه ابوقریب
جشنواره ها
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
جشنواره جهانی فیلم فجر
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
پیشنهاد سردبیر
آرشیو سایت
بادیگارد
ابد و یک روز
ایستاده در غبار
فروشنده
بارکد
لانتوری
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
نفس
لاک قرمز
وارونگی
ما همه گناهکاریم
مشکل گیتی
شماره 17 سهیلا
دعوتنامه
سد معبر
بیست و یک روز بعد
تابستان داغ
ویلایی ها
نگار
سوفی و دیوانه
خوب، بد، جلف
شنل
ایتالیا ایتالیا
چراغ های ناتمام
قاتل اهلی
گشت ارشاد ۲
نهنگ عنبر 2
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
فراری
رگ خواب
یک روز بخصوص
ساعت پنج عصر
فصل نرگس
اکسیدان
ملی
زرد
مالاریا
خفگی
خانه دختر
پل خواب
حریم شخصی
آینه بغل
به وقت شام
لاتاری
مصادره
فیلشاه
خرگیوش
تگزاس
خجالت نکش
چهار راه استانبول
لونه زنبور
معارف و نقد فیلم
نقد فیلم
معارف فیلم
نقد نقد
نشریات سینمایی
برنامه های نقد
منتقدین سینما
کارگاه فیلمنوشت
منو
منو
خانه
معارف فیلم
نقد فیلم
سینمای ایران
مطالب برگزیده
کارگاه فیلمنوشت
تماس با ما
جستجو
خانه
موضوعات
نقد دیگران
نگار
نگار
مقالات
(9)
نگار من که به مکتب نرفت و هیچ نشد
نگار من که به مکتب نرفت و هیچ نشد
16 آبان 1396
سینما ایران همواره شاهد موجهایی بعد از موفقیت یک فیلم بوده است، امسال نیز موج ابد و یک روز سینما را درنوردید، تا در جشنواره نوبت رسید به فیلم نگار که آن نیز خود دنباله رو فیلمی بود که سال گذشته همهگان را شگفت زده کرد و آن فیلم «اژدها وارد میشود!» بود.
احسان آجورلو
نگار یک کپی ناقص هالیوودی
نگار یک کپی ناقص هالیوودی
16 آبان 1396
رامبد جوان، این روزها بین مردم بهدليل داشتن یکی از موفقترین برنامههای تلویزیونی، یعنی خندوانه محبوب است. خبر وصلت او با نگارجواهریان، دیگر بازیگر محبوب سینمای ایرانمان نیز چندوقت پیش تیتر رسانه شده بود.
آرش پارساپور
نگار ; خسته شدیم از اینهمه واقعگرایی!
نگار ; خسته شدیم از اینهمه واقعگرایی!
16 آبان 1396
چهار سال پیش رامبد جوان در فیلم «گناهکاران» قریبیان نقش کارآگاهی ساکت و خسته را بازی کرد. نقشی که فاصله زیادی با تصویری داشت که در تمام این سالها از او به عنوان یک آدم شوخوشنگ و در حال شلنگتخته انداختن داشتیم.
بهزاد وفاخواه
نگار برای نگار
نگار برای نگار
16 آبان 1396
فیلمنامه دارای حفرههای زیادی است و کارگردان سعی دارد با تقطیع پلانها و کارگردانی پرتحرک، که در برخی موارد بسیار هنرمندانه انجام شده، حفرههای فیلمنامه را بپوشاند. مثلا اینکه نگار چطور به رمز گاوصندوق دست یافت؟
زهرا رحمانیان
نگار یک فیلم درام/اکشن/جنایی
نگار یک فیلم درام/اکشن/جنایی
16 آبان 1396
مخاطب ایرانی سینما حتما با دیدن نگار، غافلگیر میشود. چرا که ذایقه ایرانی حتما باید فرصت تناول انواع خوراکیها و ساندویچهایش را در کنار تماشای فیلم ایرانی در سالن تاریک، حفظ کند و شکستن این عادت دیرینه که بخواهد کمی بیش از نیمی از تمرکز خود را برای تماشای فیلم، اختصاص دهد، برایش هزینهبر خواهد بود. هزینهای که البته تماشاگر آن را گردن فیلمساز خواهد انداخت.
سینا طهمورثی
نگار روشنفکری ذهنی، بدویت عینی
نگار روشنفکری ذهنی، بدویت عینی
16 آبان 1396
نگار» در ظاهر مدرن جلوه میکند و کارگردانی هم بر این رویکرد تأکید دارد؛ در صورتی که در پس نقابِ نماهای شیک و گولزنندهاش، نگاه کلاسیک دریافت میشود. هرچند این مسئله به خودی خود اصلا بد نیست به شرطی كه فرم و ساختار در خدمت این نگاه باشند که در فیلم «نگار» چنین نیست.
علی فرهمند
نگار ; شجاعت رامبد جوان
نگار ; شجاعت رامبد جوان
16 آبان 1396
تنوع ژانری فیلم های ساخته شده در طول سال نشان دهنده قدرت زیر ساخت های سینمایی یک کشور است. این تنوع ژانر در سینماهای امریکا، هند، ژاپن و فرانسه بیشتر از سایر نقاط دنیا دیده می شود و مدیران فرهنگی کشورها سعی در مهیا نمودن شرایط برای رسیدن به چنین فضایی هستند. متاسفانه به دلیل بروز پاره ای از مشکلات اقتصادی ، عدم بازگشت سرمایه و تمایل ساختن فیلم های آپارتمانی در فیلمسازان وطنی این تنوع ژانر در سینمای ایران را از بین برده است. بیش از ۹۰ درصد فیلم های تولید شده هر سال متعلق به ژانر درام یا کمدی هستند و سهم سایر ژانرها در این عرصه حدود ۱۰ درصد است.
محمد حسین قلیپور
نگار ; حیران و سرخورده
نگار ; حیران و سرخورده
16 آبان 1396
پدر دار فانی را وداع گفته است و نگار دخترش (نگار جواهریان)، حیران و سرخوردهی از دست دادن پدر، باور نمیکند كه او خودكشی كرده باشد. جایی در میان بحثوجدل با مادرش در جواب او كه میگوید پلیس هم تائید كرده كه مرگ پدرش براثر خودكشی بوده است، پوزخندی میزند و میگوید باور نمیکند و پلیسها با پدرش زندگی نکردهاند و او را نمیشناسند. نگار، مشكوك به همهچیز به دنبال یافتن حقیقت مرگ پدرش، خیابانها را گز میکند و دنبال سرنخی از این كلاف تودرتو و درهمپیچیده مرگ پدر میگردد.
مدیسا مهراب پور
نگار ; فضایی معماگونه و گاهاً سورئال
نگار ; فضایی معماگونه و گاهاً سورئال
16 آبان 1396
در روزهایی که اغلب آثار سینمایی در ایران فضایی آپارتمانی داستانشان را روایت می کنند، « نگار » اثر متفاوتی محسوب می شود که با مولفه های سینمای سورئال و تا حدی جنایی - اکشن، ساخته شده تا مخاطب سینمای ایران تجربه جدیدی را در سالن سینما پشت سر بگذارد. سالنی که سالهاست درش به روی آثار شاخص جهانی در چنین ژانری بسته شده تا تماشاگر ایرانی با فقر هیجان و تفکر، به تماشای تولیدات سینمای کشورش بنشیند و با کمترین میزان توجه به محتوای آثار بنگرد. « نگار » اما با رویکردی متفاوت به سینما آمده تا این قاعده کلی را تغییر دهد و مسیری جدید در سینمای ایران همواره نماید. اما مشکل اینجاست که تمام این تغییرات در نقابِ فیلم به چشم می خورد و فضایی که در پَسِ نقاب وجود دارد، حال و هوای متفاوتی دارد!
میثم کریمی
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
نقد دیگران
Powered by
TayaCMS