مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
سینمای ایران
تلویزیون
پرونده ها
بادیگارد
ابد و یک روز
ما و المپیک
خندوانه
ایستاده در غبار
فروشنده
هیهات
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
سیانور
ویلایی ها
نهنگ عنبر ۲
رگ خواب
فراری
مصادره
به وقت شام
لاتاری
نقد دیگران
خشکسالی و دروغ
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
سیانور
سلام بمبئی
ابوزینب
این زن حقش را می خواهد
متولد 65
نفس
مشکل گیتی
نیمه شب اتفاق افتاد
گیتا
لاک قرمز
وارونگی
هفت ماهگی
فصل نرگس
بیست و یک روز بعد
زادبوم
سارا و آیدا
ماجان
ویلایی
نگار
اکسیدان
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
به وقت شام
لاتاری
دارکوب
شعله ور
کاتیوشا
هزارپا
تنگه ابوقریب
جشنواره ها
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
جشنواره جهانی فیلم فجر
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
پیشنهاد سردبیر
آرشیو سایت
بادیگارد
ابد و یک روز
ایستاده در غبار
فروشنده
بارکد
لانتوری
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
نفس
لاک قرمز
وارونگی
ما همه گناهکاریم
مشکل گیتی
شماره 17 سهیلا
دعوتنامه
سد معبر
بیست و یک روز بعد
تابستان داغ
ویلایی ها
نگار
سوفی و دیوانه
خوب، بد، جلف
شنل
ایتالیا ایتالیا
چراغ های ناتمام
قاتل اهلی
گشت ارشاد ۲
نهنگ عنبر 2
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
فراری
رگ خواب
یک روز بخصوص
ساعت پنج عصر
فصل نرگس
اکسیدان
ملی
زرد
مالاریا
خفگی
خانه دختر
پل خواب
حریم شخصی
آینه بغل
به وقت شام
لاتاری
مصادره
فیلشاه
خرگیوش
تگزاس
خجالت نکش
چهار راه استانبول
لونه زنبور
معارف و نقد فیلم
نقد فیلم
معارف فیلم
نقد نقد
نشریات سینمایی
برنامه های نقد
منتقدین سینما
کارگاه فیلمنوشت
منو
منو
خانه
معارف فیلم
نقد فیلم
سینمای ایران
مطالب برگزیده
کارگاه فیلمنوشت
تماس با ما
جستجو
خانه
نویسنده
مصطفی مرشدلو
مصطفی مرشدلو
مقالات
(13)
«
1
2
»
نور بی رمق روزمرّگی ; نگاهی به فیلم وارونگی
نور بی رمق روزمرّگی ; نگاهی به فیلم وارونگی
21 دی 1395
بهنام بهزادی از نسل جدید فیلمسازان ایرانی است که تا کنون سه فیلم بلند سینمایی در پرونده کاری خود به ثبت رسانده است؛ وارونگی سومین فیلم این سینماگر وطنی در روند کاری او قدمی رو به جلو نیست که حتی نسبت به فیلم قبلی او قاعده تصادف یک عقب گرد است؛
در سیطره گناه ; نگاهی به فیلم ما همه گناهکاریم
در سیطره گناه ; نگاهی به فیلم ما همه گناهکاریم
2 بهمن 1395
فیلم ما همه گناهکاریم سومین ساخته حسن ناظر پس از فیلمهای صبح خاکستر (۱۳۹۱) و آرمانشهر (۱۳۹۴) است. داستان فیلم روایت تلاش پدر کودکی بیمار برای درمان دختر سرطانیاش است و در این مسیر تلاش بسیاری میکند و در نهایت زندگیاش به تباهی منتهی میشود.
که یاران فراموش کردند عشق ; نگاهی به فیلم رگ خواب
که یاران فراموش کردند عشق ; نگاهی به فیلم رگ خواب
4 آبان 1396
حمید نعمت الله فیلمسازی با سابقهای قابل ملاحظه است. در پرونده کاری او فیلمهای اجتماعی جدی و متفاوتی مثل بوتیک (1382) وجود دارد تا فیلمهای طنز سیاه اجتماعی مثل بیپولی (1387) و آرایش غلیظ (1392) که هر کدام در جای خود فیلمهایی قابل بحث هستند و تا حدی در زمره آثار صاحب تفکر تلقی میشوند.
مینی مالیسم و گریزگاه فقدان تفکر ; نقدی بر فیلم مالاریا
مینی مالیسم و گریزگاه فقدان تفکر ; نقدی بر فیلم مالاریا
30 آبان 1396
پرویز شهبازی سینما را با فیلم نامه نویسی آغاز کرد و از این حیث با برخی از سینماگران ایرانی که فیلم نامههای خودشان را کارگردانی میکند اشتراک دارد. این مساله از آن حیث دارای اهیمت است که این طیف از سینماگران دنیای خودشان را میسازند و فیلمهایشان برآیند ذهنیت و حالات روحیاشان است.
سرگردان در طرح یک سوژه ; نگاهی به فیلم کامیون
سرگردان در طرح یک سوژه ; نگاهی به فیلم کامیون
16 بهمن 1396
کامیون، آخرین ساخته کامبوزیا پرتوی، سینماگر و فیلم نامه نویس قدیمی سینمای ایران است. برخی از فیلمهای او خاطره ساز دوران کودکی بسیار از کودکان و نوجوانان دهه شصت و اوایل دهه هفتاد به شمار میروند.
بازخوانی یک کمدی سیاسی ; نگاهی به فیلم مصادره
بازخوانی یک کمدی سیاسی ; نگاهی به فیلم مصادره
18 اردیبهشت 1397
فیلم مصادره اولین ساخته مهران احمدی، بازیگر پر سابقه سینمای ایران، فیلمی کمدی است که تلاش میکند با تصویرگری برخی از معضلات فرهنگی جامعه از منظر متفاوتی به مقولاتی بپردازد که به طور جدی جامعه ایرانی معاصر را تهدید میکنند.
انسان های هم عصر ما ; نگاهی به فیلم خرگیوش
انسان های هم عصر ما ; نگاهی به فیلم خرگیوش
25 اردیبهشت 1397
خرگیوش اولین فیلم مانی باغبانی تجربهای قابل قبول است اما کاستیهای بسیاری در پردازش موضوعهایی دارد که سعی کرده است در فیلم به آنها بپردازد؛ مقولههایی مثل بیماری رو به مرگ نزدیکان، تلاشهای علمی یک نخبه جوان، ازدواجهای پنهانی و مفهوم شادی.
بازگشت به دهه شصت؛ نگاهی به فیلم هزارپا
بازگشت به دهه شصت؛ نگاهی به فیلم هزارپا
31 شهریور 1397
ابوالحسن داودی سینماگر باسابقهای طولانی در ساختن فیلمهای کمدی خانوادگی است. از همان اوایلِ کارش تنوع قابل ملاحظهای در کارنامهی سینماییاش داشته است که کماکان در سینمای ایران نمونههای مشابهی ندارند، فیلمهایی مثل سفر جادویی(1369) یا من زمین را دوست دارم(1372)که در گونه علمی تخیلی جای میگیرند نمونههای مشابه کمتری در سینمای ما دارند.
سینما در بحران | بخش اول
سینما در بحران | بخش اول
6 مهر 1397
سینما از آن حیث که دایره مخاطبان وسیعی را پوشش میدهد، صنعت-هنری سیاسی است. سیاسی از این حیث که با جامعه و مدینه انسانی و زیست انسانها تعامل دارد و خواه ناخواه در همکنش با جامعه انسانی است. کم بیش به خاطر همین خصلت سیاسی بود که بسیاری از نظریه پردازان چپ و راست به زودی در پی صورتبندی نظری تسخیر این رسانه برای القای ایدئولوژیهای مسلط برآمدند و سیاستمداران نیز کوشیدند از طریق این رسانه، تودههای اجتماعی را برای اهداف تعیین شده خود بسیج کنند.
«
1
2
»
Powered by
TayaCMS