مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
سینمای ایران
تلویزیون
پرونده ها
بادیگارد
ابد و یک روز
ما و المپیک
خندوانه
ایستاده در غبار
فروشنده
هیهات
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
سیانور
ویلایی ها
نهنگ عنبر ۲
رگ خواب
فراری
مصادره
به وقت شام
لاتاری
نقد دیگران
خشکسالی و دروغ
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
سیانور
سلام بمبئی
ابوزینب
این زن حقش را می خواهد
متولد 65
نفس
مشکل گیتی
نیمه شب اتفاق افتاد
گیتا
لاک قرمز
وارونگی
هفت ماهگی
فصل نرگس
بیست و یک روز بعد
زادبوم
سارا و آیدا
ماجان
ویلایی
نگار
اکسیدان
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
به وقت شام
لاتاری
دارکوب
شعله ور
کاتیوشا
هزارپا
تنگه ابوقریب
جشنواره ها
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
جشنواره جهانی فیلم فجر
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
پیشنهاد سردبیر
آرشیو سایت
بادیگارد
ابد و یک روز
ایستاده در غبار
فروشنده
بارکد
لانتوری
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
نفس
لاک قرمز
وارونگی
ما همه گناهکاریم
مشکل گیتی
شماره 17 سهیلا
دعوتنامه
سد معبر
بیست و یک روز بعد
تابستان داغ
ویلایی ها
نگار
سوفی و دیوانه
خوب، بد، جلف
شنل
ایتالیا ایتالیا
چراغ های ناتمام
قاتل اهلی
گشت ارشاد ۲
نهنگ عنبر 2
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
فراری
رگ خواب
یک روز بخصوص
ساعت پنج عصر
فصل نرگس
اکسیدان
ملی
زرد
مالاریا
خفگی
خانه دختر
پل خواب
حریم شخصی
آینه بغل
به وقت شام
لاتاری
مصادره
فیلشاه
خرگیوش
تگزاس
خجالت نکش
چهار راه استانبول
لونه زنبور
معارف و نقد فیلم
نقد فیلم
معارف فیلم
نقد نقد
نشریات سینمایی
برنامه های نقد
منتقدین سینما
کارگاه فیلمنوشت
منو
منو
خانه
معارف فیلم
نقد فیلم
سینمای ایران
مطالب برگزیده
کارگاه فیلمنوشت
تماس با ما
جستجو
خانه
نویسنده
مدیسا مهراب پور
مدیسا مهراب پور
مقالات
(4)
زادبوم ; معلق میان خاک و خانواده
زادبوم ; معلق میان خاک و خانواده
13 آبان 1396
زادبوم «فیلم ابوالحسن داوودی محصول سال ۱۳۸۷ است که بعد از سالها از توقیف درآمده و پس از نمایشش در جشنواره همان سال، بالاخره رنگ پرده و تماشاچیان را به خود دیده. اتفاقی تلخ که شاید اگر برای فیلم نمیافتاد برخورد و نگاه ما با آن بهکلی متفاوت میبود. بهجرئت میتوان گفت «زادبوم» باوجود آنکه فیلم کهنهای محسوب میشود که سالهاست خاک خورده، اما از بسیاری از محصولاتی که این روزها بر پرده سینماها میبینیم بدیعتر و تازهتر به نظر میرسد.
نقد فیلم سارا و آیدا ; بیهودگی
نقد فیلم سارا و آیدا ; بیهودگی
13 آبان 1396
«سارا و آیدا» آخرین ساخته مازیار میری را میتوان جدا از «سعادتآباد» در ادامه مسیر فیلمهای ضعیف پیشینش دانست. فیلمی محافظهکار و ترسو شبیه به قهرمان آنکه منطق دراماتیکش را از حماقتهای قهرمان یعنی سارا با بازی غزل شاکری به امانت میگیرد.
نگار ; حیران و سرخورده
نگار ; حیران و سرخورده
16 آبان 1396
پدر دار فانی را وداع گفته است و نگار دخترش (نگار جواهریان)، حیران و سرخوردهی از دست دادن پدر، باور نمیکند كه او خودكشی كرده باشد. جایی در میان بحثوجدل با مادرش در جواب او كه میگوید پلیس هم تائید كرده كه مرگ پدرش براثر خودكشی بوده است، پوزخندی میزند و میگوید باور نمیکند و پلیسها با پدرش زندگی نکردهاند و او را نمیشناسند. نگار، مشكوك به همهچیز به دنبال یافتن حقیقت مرگ پدرش، خیابانها را گز میکند و دنبال سرنخی از این كلاف تودرتو و درهمپیچیده مرگ پدر میگردد.
نقد فیلم هزارپا هبوط در باتلاق
نقد فیلم هزارپا هبوط در باتلاق
24 مهر 1397
هزارپا» یکی دیگر از خیل عظیم کمدیهایی است که این روزها پردههای سینمای ایران را تصرف کردهاند و در کنار فروش خوبی که برای فیلم و تهیهکنندهشان به دست میدهند، (مردم گزینه بهتری برای انتخاب و تماشا ندارند!) سینمای ایران را روزبهروز نازلتر میکنند و سطح سلیقه تماشاگران را هم بیشازپیش تقلیل میدهند.
Powered by
TayaCMS