فیلم نوشت فیلم نوشت

روایتی از گره خوردن روابط آدم‌ها در فضای مجازی
روایتی از گره خوردن روابط آدم‌ها در فضای مجازی

روایتی از گره خوردن روابط آدم‌ها در فضای مجازی

«پوریا آذربایجانی» کارگردان فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر می‌گوید: این فیلم روایت‌گر روابط آدم‌ها در فضای مجازی است.

روایتی از گره خوردن روابط آدم‌ها در فضای مجازی

«پوریا آذربایجانی» کارگردان فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر می‌گوید: این فیلم روایت‌گر روابط آدم‌ها در فضای مجازی است.

پوریا آذربایجانی کارگردان «جشن دلتنگی» که در سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره فیلم تازه‌اش به ستاد خبری جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم چهار روایت از گره خوردن روابط آدم‌ها در فضای مجازی را ارائه می‌دهد، «جشن دلتنگی» قهرمان‌محور به گونه‌ای که کاراکتر اصلی و نقاط عطف داشته باشد، نیست و در واقع فیلم روایت‌گر 4 قصه است که در ادامه به‌هم پیوند می‌خورند. 
او در ادامه با شریف خواندن فیلم «جشن دلتنگی» بیان می‌کند: چنین فیلمی لازمه امروز کشور ما است و تمام سعی‌‌مان را کرد‌ه‌ایم در درجه اول فیلم از لحاظ محتوایی دیده شود نه اینکه فن و تکنیک کارگردان و سینما را به مخاطب عرضه کنیم و احساس می‌کنم که این اتفاق در فیلم رخ داده است. 
آذربایجانی با اشاره به شرایط تولید فیلمش ادامه می‌دهد: به دلیل اینکه تهیه‌کننده با سرمایه شخصی‌اش برای فیلم هزینه کرد و از سوی هیچ سازمان و ارگانی حمایت نشدیم، شرایط خیلی سختی را سپری کردیم اما توانستیم فیلم را به سرانجام برسانیم كه البته با مديريت ، اعتماد و تلاش تهيه كننده اين شرايط سخت به روند ساخت و كيفيت فيلم منتقل نشد و فيلم را به موقع و با كيفيت مطلوب آماده کردیم. از لحاظ فیلمبرداری هم اولین تجربه کاری من با آقای زرین‌دست بود و برای هر کارگردان جوانی کار کردن با فیلمبردار زبردستی همچون او یک امتیاز محسوب می‌شود، دلیلش هم تجربه و سواد بالای او در سینما است. 
این فیلمساز درباره ژانر و مشخصه‌های فیلم‌هایش می‌گوید: هر اتفاقی که احساس کنم گلویم را فشار می‌دهد و موضوعی که نیاز جامعه پیرامونم باشد، به سراغش می‌روم. هم فیلم جنگی ساخته‌ام و هم فیلم عشقی، یعنی خودم را محدود به ژانر خاصی نمی‌کنم اما سینمای اجتماعی را بیشتر می‌پسندم...
به گفته آذربایجانی «جشن دلتنگی»، فیلمی است که مخاطب آن را دوست خواهد داشت. او ادامه می‌دهد: البته درباره بازخوردهایی که قرار است در جشنواره فیلم فجر اتفاق بیفتد، هیچ‌گونه ایده‌ای ندارم زیرا 21 فیلم داستانی دیگر را ندیده‌ام و نمی‌‌توانم تصور کنم که فیلم من در قیاس با آن فیلم‌ها چگونه است اما معتقدم که فیلم «جشن دلتنگی» در نوع خود جذاب است و مخاطب را جذب می‌کند. 

عوامل فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» عبارتند از کارگردان: پوریا آذربایجانی، نویسنده فیلمنامه: پوریا آذربایجانی و مونا سرتوه، مدیر فیلمبرداری: علیرضا زرین‌دست، طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی، صدابردار: آرش برومند، تدوینگر : خشایار موحدیان، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: حمیدرضا غفارزاده، مسئول لباس: مرضیه حبیبی، دستیار دوم کارگردان: مهیار اسلامی، مدیر صحنه: امیرعباس دهقانی، مدیر تدارکات: حسین روزبهانی، دستیار تدارکات: اسماعیل شاهیوند، منشی صحنه: آرزو نیکپور، عکاس: مونا سرتوه، تهیه‌کننده: علی قائم‌مقامی



منبع: سایت جشنواره فجر



----- 0 0

مقالات مشاهده شده

اکنون میان گذشته و آینده | چالش زمان حال در دنیای حاتمی کیا
اکنون میان گذشته و آینده | چالش زمان حال در دنیای حاتمی کیا
نیمه شب اتفاق افتاد | یاسمن خلیلی فرد
نیمه شب اتفاق افتاد | یاسمن خلیلی فرد
«غلامرضا تختی»، قهرمانی برای تمام فصول؛ نگاهی به فیلم «تختی»
«غلامرضا تختی»، قهرمانی برای تمام فصول؛ نگاهی به فیلم «تختی»
نقد فیلم فصل نرگس  زنانه، سفارشی و مبهم
نقد فیلم فصل نرگس زنانه، سفارشی و مبهم
بازگشت به دهه شصت؛ نگاهی به فیلم هزارپا
بازگشت به دهه شصت؛ نگاهی به فیلم هزارپا
 
زندگانی و عقاید آقای ارجمند
زندگانی و عقاید آقای ارجمند

زندگانی و عقاید آقای ارجمند

جمشید ارجمند مترجم، روزنامه نگار، منتقد سینما و ترانه سرا در 24 دی ماه 1318 در تهران متولد شد و در تیرماه 1395 به دیار باقی شتافت. دوره نوجوانی او همزمان با دوران مصدق و اوج گیری جنبش ملی شدن صنعت نفت بود که این جنبش تاثیر زیادی بر منش سیاسی او گذاشت به طوری که همواره خود را یک مصدقی معرفی می کرد.
از لاله زار تا فراسو ; مروری بر نسبت انقلاب و سینما
از لاله زار تا فراسو ; مروری بر نسبت انقلاب و سینما

از لاله زار تا فراسو ; مروری بر نسبت انقلاب و سینما

سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های فراوان و چالش‌های بسیاری را از سر گذراند. هرچند مبنای کلی برای بازسازی سینما پس از تثبیت انقلاب همان جمله معروف حضرت امام (ره) بود: « ما با سینما مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم». اما در جزییات و اجرای دقیق این حکم کلی، اختلافات و تناقضات بسیاری میان مدیران وجود داشت.
Powered by TayaCMS