فیلم نوشت فیلم نوشت

اروند | بابک مهرورز
اروند | بابک مهرورز

اروند | بابک مهرورز

اروند با توجه به سوژه مناسب و بکری که داشت، می‌توانست با گروه کارگردانی خوش فکر اثری ماندگار خلق کند اما همه چیز سطحی و بی‌روح باقی‌ماند.

مقاله

نویسنده بابک مهرورز
اروند | بابک مهرورز

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

سعید آقاخانی که سالها با حضور در نقش های کمدی برای تماشاگران ایرانی شناخته می شد، بازیگر نقش اصلی فیلم است. بازیگران مشهور دیگر از جمله طناز طباطبایی هم حضور کوتاهی در فیلم دارند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

جانبازی به نام یونس ( سعید آقاخانی ) که در دوران جنگ به دلیل مجروحیت از همراهی ۱۷۵ غواص شهید همرزمش باز ماند، با یک گروه تفحص همراه می شود تا به آنها برای یافتن این غواصان کمک کند اما...

کارگردان کیست ؟

پوریا آذربایجانی که متولد سال ۱۳۶۰ در تهران می باشد و « اروند » اولین فیلم بلند سینمایی او محسوب می شود.

نکات مثبت فیلم ؟

بازی تاثیرگذار سعید آقاخانی که ارزش تماشا دارد.

پرداختن به سوژه ای که هر مخاطب ایرانی باید از آن مطلع باشد.

نکات منفی فیلم ؟

برخلاف شخصیت اصلی داستان که پرداخت مناسبی پیدا می کند، شخصیت هایی که در مقابل راه او قرار می گیرند پرداخت نمی شوند و هیچکدامشان قابل باور نیستند. شخصیت لیلا با بازی طناز طباطبایی یکی از این افراد است که داستانش ناقص روایت می شود.

سکانس های حساس مربوط به غواصان و دستگیری آنها به هیچوجه تاثیرگذار نیست و کارگردان خیلی راحت از کنار این مسئله گذشته است. در حالی که مهمترین لحظات فیلم قطعاً این بخش بودند.

فیلم شخصیت های زیادی از جمله « ستار » هم دارد که با حذفشان از فیلم، خدشه ای به داستان وارد نمی شود.

حرف آخر :

« اروند» با توجه به سوژه مناسب و بکری که داشت، می توانست با گروه کارگردانی خوش فکر اثری ماندگار خلق کند اما همه چیز سطحی و بی روح باقی مانده است. شهدای غواص ایرانی ارزش این را دارند که اثری ماندگار به احترامشان ساخته شود تا هر ایرانی با رشادت هایشان آشنا شود اما « اروند » فیلمی نیست که بتواند این رسالت را به خوبی انجام دهد.

منبع :moviemag.ir

----- 0 0

مقالات مشاهده شده

به بهانه فیلم ایستاده در غبار ; امتی نا همخوان، چالشی در تحقق امت اسلامی
به بهانه فیلم ایستاده در غبار ; امتی نا همخوان، چالشی در تحقق امت اسلامی
فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی
فیلشاه، آغاز راهی جریان‌ساز در انیمیشن بومی
خوب، بد، جلف
خوب، بد، جلف

خوب، بد، جلف

فصل نرگس تلاش‌های ناکام یک ژن خوب در عرصه هنر
فصل نرگس تلاش‌های ناکام یک ژن خوب در عرصه هنر
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران
 
نوآر به سبک تهرانی ; نقدی بر فیلم امیر
نوآر به سبک تهرانی ; نقدی بر فیلم امیر

نوآر به سبک تهرانی ; نقدی بر فیلم امیر

امیر به نویسندگی و کارگردانی نیما اقلیما بیشتر از آنکه فیلمی سینمایی باشد تجربه ای است در فرم که البته تجربه موفقی نیست اما واقعیت ماجرا این است که این فیلم در ادامه سنت فیلم های سیاه ایرانی قرار دارد.
Powered by TayaCMS