مرورگر شما از جاوا اسکریپت پشتیبانی نمی کند. این مسئله ممکن است باعث ایجاد عملکرد غیر صحیحی در سایت گردد.
سینمای ایران
تلویزیون
پرونده ها
بادیگارد
ابد و یک روز
ما و المپیک
خندوانه
ایستاده در غبار
فروشنده
هیهات
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
سیانور
ویلایی ها
نهنگ عنبر ۲
رگ خواب
فراری
مصادره
به وقت شام
لاتاری
نقد دیگران
خشکسالی و دروغ
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
سیانور
سلام بمبئی
ابوزینب
این زن حقش را می خواهد
متولد 65
نفس
مشکل گیتی
نیمه شب اتفاق افتاد
گیتا
لاک قرمز
وارونگی
هفت ماهگی
فصل نرگس
بیست و یک روز بعد
زادبوم
سارا و آیدا
ماجان
ویلایی
نگار
اکسیدان
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
به وقت شام
لاتاری
دارکوب
شعله ور
کاتیوشا
هزارپا
تنگه ابوقریب
جشنواره ها
سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر
جشنواره جهانی فیلم فجر
سی و ششمین جشنواره فیلم فجر
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
پیشنهاد سردبیر
آرشیو سایت
بادیگارد
ابد و یک روز
ایستاده در غبار
فروشنده
بارکد
لانتوری
هیهات
اروند
یتیم خانه ایران
نفس
لاک قرمز
وارونگی
ما همه گناهکاریم
مشکل گیتی
شماره 17 سهیلا
دعوتنامه
سد معبر
بیست و یک روز بعد
تابستان داغ
ویلایی ها
نگار
سوفی و دیوانه
خوب، بد، جلف
شنل
ایتالیا ایتالیا
چراغ های ناتمام
قاتل اهلی
گشت ارشاد ۲
نهنگ عنبر 2
سلام بمبئی
ماجرای نیمروز
بدون تاریخ بدون امضاء
فراری
رگ خواب
یک روز بخصوص
ساعت پنج عصر
فصل نرگس
اکسیدان
ملی
زرد
مالاریا
خفگی
خانه دختر
پل خواب
حریم شخصی
آینه بغل
به وقت شام
لاتاری
مصادره
فیلشاه
خرگیوش
تگزاس
خجالت نکش
چهار راه استانبول
لونه زنبور
معارف و نقد فیلم
نقد فیلم
معارف فیلم
نقد نقد
نشریات سینمایی
برنامه های نقد
منتقدین سینما
کارگاه فیلمنوشت
منو
منو
خانه
معارف فیلم
نقد فیلم
سینمای ایران
مطالب برگزیده
کارگاه فیلمنوشت
تماس با ما
جستجو
خانه
موضوعات
معارف و نقد فیلم
معارف فیلم
معارف فیلم
مقالات
(92)
«
...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
...
»
تاریخ: هندوانه دربسته ; نگاهی به فیلم مصادره
تاریخ: هندوانه دربسته ; نگاهی به فیلم مصادره
14 اسفند 1396
مصادره تاریخ را می کاود و هندوانه اقبال گرچه در آغاز فیلم سرخ و آبدار است اما روی زرد قهرمان در آخر کار حکایتی دیگر است. این روایت فیلمی است که وجوه سمبلیک و استعاری اش را به شکلی در هم تنیده در هیات شوخی و طنز به مخاطب ارائه می دهد.
مسعود مهرجویی
در بارگاه قارون مهربان ; چرا آینه بغل فیلم مهمی است
در بارگاه قارون مهربان ; چرا آینه بغل فیلم مهمی است
9 بهمن 1396
فیلم آینه بغل به فروش هفته دو ملیاردی خود ادامه می دهد. این فیلم با تبلیغات دهان به دهان و سینه به سینه، مردم را روانه سینما می کند. تقلیل تحلیل دلایل فروش این فیلم به اینکه در سینمای ایران فیلم های کمدی می فروشند و مردم خواهان خندیدن اند، دلایل قانع کننده ای نیستند.
علی فرقانی
لیلا 20 سال بعد ; نگاهی به فیلم لیلا
لیلا 20 سال بعد ; نگاهی به فیلم لیلا
28 دی 1396
20 سال پیش، زمانی که فیلم «لیلا» اثر داریوش مهرجویی بر پرده سینماهای کشور نقش بست، ایران سال 75 با ایران امروزی کاملاً در تنافر بود. ایرانی که قرار بود وارد فاز جدید از عرصههای سیاسی شود تا پیرو آن پای جامعه زنان به عرصههای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باز شود.
احسان زیورعالم
بازنمایی زنان چادری در سینما ; نگاهی به فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت
بازنمایی زنان چادری در سینما ; نگاهی به فیلم چهارشنبه 19 اردیبهشت
22 دی 1396
کارکرد اساسی رسانه ها از جمله سینما عبارت است از بازنمایی واقعیت های جهان خارج برای مخاطبان واغلب دانش و شناخت مخاطبان از جهان به وسیله رسانه ها ایجاد می شودودرک آن ها از واقعیت به واسطه میانجی گری همین رسانه ها شکل می گیرد.رسانه ها جهان را برای ما تصویر می کنند واین هدف را با انتخاب و تفسیر خود در کسوت دروازبانی و به وسیله عواملی انجام می دهند که از ایدیولژی اشباع هستند.
پریسا راد
شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم
شهرزاد در کشاکش سنت و مدرنیسم
19 آذر 1396
این سریال ساخته فیلمساز موفق ایرانی حسن فتحی است که سریال های جذاب وموفقی چون پهلوانان نمی میرند، شب دهم، مدار صفر درجه و میوه ممنوعه را در کارنامۀ خود دارد. همگی این سریال های تلویزیونی مخاطبان بیشماری را به خود اختصاص دادند و این همه ناشی از توانایی او در نوشتن فیلمنامه و کارگردانی است.
پریسا راد
از بیولوژی تا هستی شناسی ; نگاهی دوباره به فیلم لیلا
از بیولوژی تا هستی شناسی ; نگاهی دوباره به فیلم لیلا
8 آذر 1396
فیلم سینمایی لیلا که به زعم بسیاری از منتقدان یکی از برترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است به مناسبت انتخاب خانم حاتمی در جمع بازیگران زن موفق قرن بیست و یکم دوباره از انبان تاریخ سینما بیرون آمد و روی پرده را به خود دید. فیلمی یک دست، محکم، متواضع و کنترل شده که شما را می خنداند و می گریاند.
علی فرقانی
یک فیلم زرد، بسیار زرد
یک فیلم زرد، بسیار زرد
15 آبان 1396
فیلم زرد اولین تجربه مصطفی تقیزاده است. فیلم در پیرنگ خود روایت فرار مغزها است و این داستان را در قالب یک درام اجتماعی روایت میکند. در فیلم شاهد دو مورد پدیده جوانمرگی هستیم و نیز کوچ نخبگانی که برای نیل به موفقیت و به تعبیر یکی از شخصیتهای اصلی، لذت بردن از زندگی، راهی جز کوچیدن به جهان توسعه یافته ندارند و برخی از این نخبهگان که باقی میمانند و با کلاهبرداری و فریبکاری و بداخلاقیهای مختلف زندگی میکنند و در نهایت بدون پشتوانه در گوشهای جان خود را از دست میدهند.
مصطفی مرشد لو
چهره فریبکار عشق ; نگاهی به فیلم رگ خواب
چهره فریبکار عشق ; نگاهی به فیلم رگ خواب
24 مهر 1396
وقتی به آثار سینمایی و تلوزیونی حمید نعمت الله نظری میاندازیم، شاهد طیفی وسیع موضوعات متفاوت و شخصیتهای مختلف هستیم که به سختی میتوانیم وجه مشترکی میان آنها پیدا کرد.
مهدی فرقانی
در پی برداشت امید ; نگاهی به فیلم فصل نرگس
در پی برداشت امید ; نگاهی به فیلم فصل نرگس
16 مهر 1396
فصل نرگس دومین فیلم نگار آذربایجانی است. هرچند که او به عنوان یک بازیگردر سینمای ایران و با فیلم نسل سوخته مرحوم رسول ملاقلی پور معرفی شد اما همین کارنامه کم تعداد او نشان داد که در مقام کارگردانی حرفی برای گفتن دارد.
راد
«
...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
...
»
این موضوعات را نیز بررسی کنید:
معارف و نقد فیلم
Powered by
TayaCMS