فیلم نوشت فیلم نوشت

اروند | بابک مهرورز
اروند | بابک مهرورز

اروند | بابک مهرورز

اروند با توجه به سوژه مناسب و بکری که داشت، می‌توانست با گروه کارگردانی خوش فکر اثری ماندگار خلق کند اما همه چیز سطحی و بی‌روح باقی‌ماند.

مقاله

نویسنده بابک مهرورز
اروند | بابک مهرورز

کسی در فیلم حضور دارد که من بشناسم؟

سعید آقاخانی که سالها با حضور در نقش های کمدی برای تماشاگران ایرانی شناخته می شد، بازیگر نقش اصلی فیلم است. بازیگران مشهور دیگر از جمله طناز طباطبایی هم حضور کوتاهی در فیلم دارند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

جانبازی به نام یونس ( سعید آقاخانی ) که در دوران جنگ به دلیل مجروحیت از همراهی ۱۷۵ غواص شهید همرزمش باز ماند، با یک گروه تفحص همراه می شود تا به آنها برای یافتن این غواصان کمک کند اما...

کارگردان کیست ؟

پوریا آذربایجانی که متولد سال ۱۳۶۰ در تهران می باشد و « اروند » اولین فیلم بلند سینمایی او محسوب می شود.

نکات مثبت فیلم ؟

بازی تاثیرگذار سعید آقاخانی که ارزش تماشا دارد.

پرداختن به سوژه ای که هر مخاطب ایرانی باید از آن مطلع باشد.

نکات منفی فیلم ؟

برخلاف شخصیت اصلی داستان که پرداخت مناسبی پیدا می کند، شخصیت هایی که در مقابل راه او قرار می گیرند پرداخت نمی شوند و هیچکدامشان قابل باور نیستند. شخصیت لیلا با بازی طناز طباطبایی یکی از این افراد است که داستانش ناقص روایت می شود.

سکانس های حساس مربوط به غواصان و دستگیری آنها به هیچوجه تاثیرگذار نیست و کارگردان خیلی راحت از کنار این مسئله گذشته است. در حالی که مهمترین لحظات فیلم قطعاً این بخش بودند.

فیلم شخصیت های زیادی از جمله « ستار » هم دارد که با حذفشان از فیلم، خدشه ای به داستان وارد نمی شود.

حرف آخر :

« اروند» با توجه به سوژه مناسب و بکری که داشت، می توانست با گروه کارگردانی خوش فکر اثری ماندگار خلق کند اما همه چیز سطحی و بی روح باقی مانده است. شهدای غواص ایرانی ارزش این را دارند که اثری ماندگار به احترامشان ساخته شود تا هر ایرانی با رشادت هایشان آشنا شود اما « اروند » فیلمی نیست که بتواند این رسالت را به خوبی انجام دهد.

منبع :moviemag.ir

----- 0 0

مقالات مشاهده شده

زندگی: کتاب، سینما، غذای ایتالیایی و زناشویی
زندگی: کتاب، سینما، غذای ایتالیایی و زناشویی
نفس | کیمیا عراقی
نفس | کیمیا عراقی

نفس | کیمیا عراقی

اخلاق که در نهاد ما آرمیده است ; نگاهی به فیلم بدون تاریخ بدون امضا
اخلاق که در نهاد ما آرمیده است ; نگاهی به فیلم بدون تاریخ بدون امضا
نفس | محمدرضا فهیمی
نفس | محمدرضا فهیمی

نفس | محمدرضا فهیمی

مسخره باز
مسخره باز

مسخره باز

 
وحشی نجیب و قاتل اهلی ; آسیب شناسی سینمای کیمیایی
وحشی نجیب و قاتل اهلی ; آسیب شناسی سینمای کیمیایی

وحشی نجیب و قاتل اهلی ; آسیب شناسی سینمای کیمیایی

این بار «قاتل اهلی» روانه جشنواره شد تا باز هم سینمای کیمیایی موضوعی برای یک گفتگوی نسبتا تکراری میان منتقدان باشد. در مجموع می‌توان گفت این فیلم تازه هم امتیاز تازه‌ای بر سینمای کیمیایی نیفزود و او را همچنان زیر سایه آثار پیشین خود نشاند.
Powered by TayaCMS