فیلم نوشت فیلم نوشت

نفس | احسان طهماسبی
نفس | احسان طهماسبی

نفس | احسان طهماسبی

"نفس" بيشتر از آنكه گوياي فيلمي با زاويه ي ديد وسيع و جهان شمول باشد سعي در راضي نگه داشتن مخاطب عام دارد.

نفس | احسان طهماسبی

سومين ساخته ي نرگس آبيار فيلمي قصه گو از زبان داناي كلي ست كه دختر بچه ي باهوشي آن را روايت مي كند. فيلمي كه ساختارش به گونه اي است كه پتانسيل بالايي براي سريال شدن دارد. "نفس" بيشتر از آنكه گوياي فيلمي با زاويه ي ديد وسيع و جهان شمول باشد سعي در راضي نگه داشتن مخاطب عام دارد. تصاوير متعدد گرفته شده با هلي شات و نمايهای هاي انگل و استفاده بيش از حد از دوربين روي دست فيلم را به شكلي درآورده كه از قالب هاي متداول سينمايي خارج شده و به جاي خلق تصاوير حرفه اي نماهايي بي فايده از مناظر بكر گرفته شود. از سويي ديگر دقت آبيار در پژوهش در دوران معاصر و آداب و رسوم و گويش مرسوم سبب ايجاد ثبت تاريخي از سالهاي دهه ي پنجاه و شصت شده كه تبديل به يكي از نكات مثبت فيلم گرديده. بازي بي نقص پانته پناهي ها و شبنم مقدمي هم از نكات مثبت ديگر فيلم است.  با وجود ضعف ها و اشكالات فيلم در پرداخت جزئيات و شيوه ي روايت "نفس" به دليل برخورداري از حمايت هاي دولتي و محبوبيت آبيار در كانون هاي سينمايي وابسته، بدون شك شانس توفيق در گيشه را در زمان اكران پيدا خواهد كرد. 



منبع :salamcinama.ir

در حال حاضر هیچ نظری برای این مقاله وجود ندارد.
----- 0 0

مقالات مشاهده شده

جسور اما نا تمام ; نگاهی به فیلم شماره ۱۷ سهیلا
جسور اما نا تمام ; نگاهی به فیلم شماره ۱۷ سهیلا
فیلمی با بوی تند سیگار ; یادداشتی بر فیلم امیر
فیلمی با بوی تند سیگار ; یادداشتی بر فیلم امیر
 
بادیگارد و حرف‌های مازاد آن | نگاهی به انعکاس فیلم بادیگارد در رسانه ها
بادیگارد و حرف‌های مازاد آن | نگاهی به انعکاس فیلم بادیگارد در رسانه ها

بادیگارد و حرف‌های مازاد آن | نگاهی به انعکاس فیلم بادیگارد در رسانه ها

به احتمال زیاد هیچ فیلمی در تاریخ سینمای ایران اینگونه آماج نقد نبوده است. نقدهایی که عموما متوجه مضمون فیلم هستند. یکی از دلایل ناگزیرِ این امر، میل وافر حاتمی‌کیا به گنجاندن بیان و توضیحات فرامتنی در فیلم‌هایش است.
Powered by TayaCMS