فیلم نوشت فیلم نوشت

سلام بمبئی | محمدحسین ترکمان
سلام بمبئی | محمدحسین ترکمان

سلام بمبئی | محمدحسین ترکمان

سلام بمبئی عامیانه ترین شکل رمانتیک از یک داستان است.

سلام بمبئی | محمدحسین ترکمان

سلام بمبئی را  می توان نماد بارزی از سطحی ترین نوع فیلمنامه در سینمای ایران برشمرد ، یک فیلم فارسی تمام عیار با کلیشه ترین شکل ممکن در داستان که هم از لحاظ فرم و چه از جنبه محتوا به وادی ابتذال بسیار نزدیک می شود .

سازنده های ناتوان عموما به چنیش های جذاب ناپخته در ویترین نمایش برای تماشاگران عام با تمسک به چهره های سرشناس و پولساز برای فیلم، خود را علاقه مند نشان می دهند و این اثر نیز از این قاعده مستثنی نیست ، کنار هم قرار گرفتن محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری همان رویه تکراری شوی توخالی سوپر استارهاست که اساسا نمی تواند خلاء های عمیق سناریو را جبران کند.

سیر ابتدایی داستان نیز به قدری کلیشه وار و ساده است که بیننده تصور می کند برای خلق موقعیت های این داستان از یک رهگذر بیگانه با سینما در خیابان سوال شده است و به او گفته اند فورا اولین پاسخی را که ذهنتان می آید بگویید. به طور مثال به بهانه جزوه گرفتن در دانشگاه قرار گذاشتن ، پنچر شدن لاستیک ماشین مدل بالای کاریشما و ... مضاف بر اینکه در دیالوگ داستان و محاورات بین شخصیت ها ، باز هم کاملا این احساس بوجود می آید که کوپکترین زحمتی برای نگارش دیالوگ های داستان کشیده نشده است .

در مجموع سلام بمبئی عامیانه ترین شکل رمانتیک از یک داستان است که با عرض معذرت برای آن دسته از دختران و پسرانی که می خواهند دو ساعت در کنار یکدیگر هورمون های کاذب عشقی در بدنشان ترشح شود ، پیشنهاد نسبتا خوبی است .



منبع :salamcinama.ir

----- 0 0

مقالات مشاهده شده

افشین علیار
افشین علیار

افشین علیار

میثم شیخی
میثم شیخی

میثم شیخی

اتاق تاریک در خانه شیشه ای
اتاق تاریک در خانه شیشه ای
فیلشاه (انیمیشن)
فیلشاه (انیمیشن)

فیلشاه (انیمیشن)

اعضای هیأت داوران جشنواره فجر36 معرفی شدند
اعضای هیأت داوران جشنواره فجر36 معرفی شدند
 
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران
اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

اقتباس، پروژه ای ناتمام ; نگاهی کوتاه به اقتباس از آثار ادبی در سینمای ایران

سینما خیلی زود و حدود ده سال پس از اختراع آن وارد ایران شد. البته در اینجا منظور از سینما ابزار و آلات تصویربرداری و ساختن فیلم است و منظور مفهوم هنری سینما نیست که درباره آن بحث زیاد است و اینکه در خود غرب هم مفهوم سینما به عنوان یک هنر مجرد، دقیقا چه زمانی شکل گرفت محل مناقشه است.
سرد و ملال آور | نقدي بر فیلم برلین منفی هفت
سرد و ملال آور | نقدي بر فیلم برلین منفی هفت

سرد و ملال آور | نقدي بر فیلم برلین منفی هفت

«لوافی» فقط خواسته که کار شسته رفته‌ای تحویل بدهد. نه خلاقیتی در دکوپاژ و نه بازی‌هایی خاص. همه چیز به صورت مکانیکی اجرا شده. شوری در صحنه‌ها نیست. سرمای عجیبی در بُن لحظات احساسی فیلم هست...
Powered by TayaCMS