فیلم نوشت فیلم نوشت

سلام بمبئی | محمدحسین ترکمان
سلام بمبئی | محمدحسین ترکمان

سلام بمبئی | محمدحسین ترکمان

سلام بمبئی عامیانه ترین شکل رمانتیک از یک داستان است.

سلام بمبئی | محمدحسین ترکمان

سلام بمبئی را  می توان نماد بارزی از سطحی ترین نوع فیلمنامه در سینمای ایران برشمرد ، یک فیلم فارسی تمام عیار با کلیشه ترین شکل ممکن در داستان که هم از لحاظ فرم و چه از جنبه محتوا به وادی ابتذال بسیار نزدیک می شود .

سازنده های ناتوان عموما به چنیش های جذاب ناپخته در ویترین نمایش برای تماشاگران عام با تمسک به چهره های سرشناس و پولساز برای فیلم، خود را علاقه مند نشان می دهند و این اثر نیز از این قاعده مستثنی نیست ، کنار هم قرار گرفتن محمدرضا گلزار و بنیامین بهادری همان رویه تکراری شوی توخالی سوپر استارهاست که اساسا نمی تواند خلاء های عمیق سناریو را جبران کند.

سیر ابتدایی داستان نیز به قدری کلیشه وار و ساده است که بیننده تصور می کند برای خلق موقعیت های این داستان از یک رهگذر بیگانه با سینما در خیابان سوال شده است و به او گفته اند فورا اولین پاسخی را که ذهنتان می آید بگویید. به طور مثال به بهانه جزوه گرفتن در دانشگاه قرار گذاشتن ، پنچر شدن لاستیک ماشین مدل بالای کاریشما و ... مضاف بر اینکه در دیالوگ داستان و محاورات بین شخصیت ها ، باز هم کاملا این احساس بوجود می آید که کوپکترین زحمتی برای نگارش دیالوگ های داستان کشیده نشده است .

در مجموع سلام بمبئی عامیانه ترین شکل رمانتیک از یک داستان است که با عرض معذرت برای آن دسته از دختران و پسرانی که می خواهند دو ساعت در کنار یکدیگر هورمون های کاذب عشقی در بدنشان ترشح شود ، پیشنهاد نسبتا خوبی است .



منبع :salamcinama.ir

----- 0 0

مقالات مشاهده شده

اروند | علی نیکجو
اروند | علی نیکجو

اروند | علی نیکجو

نقدی بر فیلم دشمن زن
نقدی بر فیلم دشمن زن

نقدی بر فیلم دشمن زن

بارکد؛ توافق یا تبانی
بارکد؛ توافق یا تبانی

بارکد؛ توافق یا تبانی

اروند | مرتضی اسماعیل دوست
اروند | مرتضی اسماعیل دوست
حمال طلا
حمال طلا

حمال طلا

 
بادیگارد و حرف‌های مازاد آن | نگاهی به انعکاس فیلم بادیگارد در رسانه ها
بادیگارد و حرف‌های مازاد آن | نگاهی به انعکاس فیلم بادیگارد در رسانه ها

بادیگارد و حرف‌های مازاد آن | نگاهی به انعکاس فیلم بادیگارد در رسانه ها

به احتمال زیاد هیچ فیلمی در تاریخ سینمای ایران اینگونه آماج نقد نبوده است. نقدهایی که عموما متوجه مضمون فیلم هستند. یکی از دلایل ناگزیرِ این امر، میل وافر حاتمی‌کیا به گنجاندن بیان و توضیحات فرامتنی در فیلم‌هایش است.
Powered by TayaCMS