فیلم نوشت فیلم نوشت

روش‌های اقناعی در انتخاب مستقل آثار
روش‌های اقناعی در انتخاب مستقل آثار

روش‌های اقناعی در انتخاب مستقل آثار

محمدحسین نیرومند عضو هیأت انتخاب ادوار جشنواره فیلم فجر، گفت: به‌خاطر ندارم دبیری در جشنواره بخواهد با نفوذی که دارد، خواهان این باشد که فیلمی در جشنواره حضور پیدا کند یا حذف شود. در واقع معمولا این اعضای هیأت انتخاب بودند که با قانع‌کردن یکدیگر آثار را انتخاب می‌کردند.

روش‌های اقناعی در انتخاب مستقل آثار

محمدحسین نیرومند عضو هیأت انتخاب ادوار جشنواره فیلم فجر، گفت:  به‌خاطر ندارم دبیری در جشنواره بخواهد با نفوذی که دارد، خواهان این باشد که فیلمی در جشنواره حضور پیدا کند یا حذف شود. در واقع معمولا این اعضای هیأت انتخاب بودند که با قانع‌کردن یکدیگر آثار را انتخاب می‌کردند. 

محمدحسین نیرومند، از اعضای هیأت انتخاب دوره‌های بیست ‌وپنجم، بیست‌ و ششم و سی‌ و یکم جشنواره فیلم فجر بوده است. او با اشاره به تجربیاتش از انتخاب فیلم در ادوار جشنواره به ستاد خبری جشنواره فیلم فجر گفت: در چند دوره که درهیأت انتخاب جشنواره حضور داشتم، شاهد این نکته بودم که هر فیلم از جهات مختلف مورد بررسی قرار می‌گرفت. 
او در ادامه گفت: دو نکته مهم هم در انتخاب‌ها نقش داشت، یکی تنوعی که یک جشنواره باید در چینش آثار داشته باشد و دیگری، نام‌هایی که حضورشان در جشنواره موجب رونق‌بخشی به این رویداد می‌شد. معمولا امتیازات مربوط به مجموعه عوامل و بخش‌های مختلف از یک فیلم، از کارگردانی گرفته تا موسیقی، طراحی صحنه، بازیگری و ... باعث می‌شود فیلمی انتخاب شود و این ارزیابی در انتخاب آثار محور بود. 

مدیرعامل سابق انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس گفت: در هیأت‌های انتخاب، معمولا شرایط ایجاب می‌کرد اعضا با نگرش خاص خود از فیلم‌ها دفاع کنند تا بتوانند دیگر اعضای هیأت انتخاب را اقناع کنند اما به‌خاطر ندارم دبیری در جشنواره بخواهد با نفوذی که دارد، خواهان این باشد که فیلمی در جشنواره حضور پیدا کند یا حذف شود. در واقع معمولا این اعضای هیأت انتخاب بودند که با قانع‌کردن یکدیگر آثار را انتخاب می‌کردند. 

او همچنین با اشاره به اینکه  بخشی از تولیدات سینمای کشور تنها در جشنواره دیده می‌شود، عنوان کرد: امروزه با تغییر سلیقه مخاطب، بخشی از سینمای ایران شاید گیشه موفقی نداشته باشد اما با حضور در جشنواره فیلم فجر بهترین فرصت برای ارائه به دست خواهد آورد. این آثار در جشنواره توسط منتقدان، سینماگران و کارشناسان کشف و دیده می‌شود. 
نیرومند با اشاره به ویژگی بارز جشنواره در توجه به فیلمسازان جدید در قالب بخش فیلم‌های اول طی سال‌های گذشته، گفت: جشنواره این فرصت را در اختیار همه سینماگران ایرانی قرار می‌دهد تا بتوانند کارهایشان را عرضه کنند؛ به ویژه این که که اگر فیلم‌هایشان در گیشه دیده نشد، حداقل در جشنواره مورد توجه قرار گرفته باشد و باید به جایگاه و اهمیت جشنواره از این حیث توجه شود.



منبع: سایت جشنواره فجر



----- 0 0

مقالات مشاهده شده

منحنی فرهنگ در مسابقه خنداننده شو
منحنی فرهنگ در مسابقه خنداننده شو
نقد فلیم هزارپا مختص سینمای ایران
نقد فلیم هزارپا مختص سینمای ایران
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما
مصادره و ماجرای غم انگیز زن در سینما
اعضای هیأت داوران جشنواره فجر36 معرفی شدند
اعضای هیأت داوران جشنواره فجر36 معرفی شدند
چهار راه استانبول
چهار راه استانبول

چهار راه استانبول

 
نقد فیلم فصل نرگس خوش‌ساخت و فکر شده
نقد فیلم فصل نرگس خوش‌ساخت و فکر شده

نقد فیلم فصل نرگس خوش‌ساخت و فکر شده

«فصل نرگس» دومین ساخته نگار آذربایجانی بعد از فیلم «آیینه‌های روبرو» است که اکرانش را در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر آغاز کرد. «فصل نرگس» با محوریت اهدای عضو، فیلمی خوش‌ساخت و فکر شده است و ثابت می‌کند آذربایجانی فیلم‌سازی پر ایده و دغدغه‌مند است. آذربایجانی در این فیلم پر لوکیشن و پر بازیگر توانسته با پرداخت مناسب شخصیت‌ها داستانی سرگرم‌کننده با استفاده از تکنیک‌های سینمایی تعریف کند که به دل مخاطب می‌نشیند و با او ارتباط برقرار می‌کند. رویکرد فمینیستی آذربایجانی که در فیلم اولش هم مشاهده می‌شد در اینجا نامحسوس‌تر حضور دارد.
Powered by TayaCMS