علی منصوری

مقالات(4)

نقد سارا و آیدا ; درگیری درونی یک شخصیت
نقد سارا و آیدا ; درگیری درونی یک شخصیت

نقد سارا و آیدا ; درگیری درونی یک شخصیت

آخرین اثر مازیار میری یک داستان ساده با تم داستانی کپی برداری شده از داستان های فیلم های اصغر فرهادی و به خصوص جدایی است. تم درگیری درونی یک شخصیت برای انتخاب یک مسیر در زندگی که حاصل اتفاقات بیرونی و فشارهای گاه و بیگاه اجتماعی است. سارا درگیر همان انتخابی می شود که راضیه جدایی را به شک می اندازد.انتخاب بین وجدان آرام و ناآرام ، انتخاب بین رهایی یا گرفتاری ، انتخاب بین عقل یا دل و یک ماراتن اخلاقی برآمده از وجدان و نتیجه نیز همان است که بارها فرهادی برای ما نگفته است اما گره افکنی جدایی و قصه ی درهم تنیده اش کجا و معمای حل گشته و آسان گشته ی کپی شده سارا و آیدا کجا!!!!!!!!!!!
نقد فیلم لاتاری ; کاش دوباره بالگرد دنبال حاج کاظم می‌آمد
نقد فیلم لاتاری ; کاش دوباره بالگرد دنبال حاج کاظم می‌آمد

نقد فیلم لاتاری ; کاش دوباره بالگرد دنبال حاج کاظم می‌آمد

کلاه از سر برمی‌دارم به احترام فیلمی‌که سراسر زیبایی و غرور است. فیلمی‌که چه در فرم و چه در مضمون در مرز باریک بین دو اتفاق افراط گونه و تفریط وار حرکت می‌کند و در نهایت لذتی به بیننده می‌دهد که در کمتر فیلم ایرانی ای آن را سراغ داریم.
نقد فيلم هزارپا ; هزار پای نصفه نیمه
نقد فيلم هزارپا ; هزار پای نصفه نیمه

نقد فيلم هزارپا ; هزار پای نصفه نیمه

هزارپا آخرین ساخته ابوالحسن داوودی در مقام کارگردان است. فیلمی در ژانر کمدی آن هم با حال و هوای کمدی های این روزهای کشور. ژانری که هر از چند گاهی داوودی را به سمت و سوی خودش میکشد و مقاومت او را در مقابل وسوسه های تجارتی ترین نوع سینما در ایران یعنی کمدی میشکند تا باز هم داوودی نماینده ای از هر آنچه کلیشه های سینمای کمدی روز است را در یک فیلم جمع کند و یک دایرکتوری کامل و البته قابل دیدن از سینمای کمدی مرسوم آن روزگار باشد.
حکایت ماهی بزرگ و صیاد کوچک
حکایت ماهی بزرگ و صیاد کوچک

حکایت ماهی بزرگ و صیاد کوچک

تنگه ابوقریب متفاوت ترین فیلم بهرام توکلی و بدون شک بهترین اثر اوست. دیدن چنین فیلمی‌از کارگردانی با سابقه ی فیلم‌های ساده و عمدتا با تم‌های اجتماعی یا درونگرایی فردی، کاملا بیننده پیگیر سینما را شگفت زده می‌کند.
Powered by TayaCMS